Šumavskými hvozdy aneb Expedice Šumava

Vydáno: 27. srpna 2010 | Autor: grysom | Rubriky: Hledání pokladů | Tisk

Oznámkuj článek:

Oznámkuj cache:

Letterbox Šumavskými hvozdy od kačerů PavlikVB a Pitovo jsem chtěl odlovit od chvíle, kdy vyšel. Potíž byla v tom, že mi tehdy bylo čtrnáct let, tudíž jsem byl ještě příliš mlád na samostatný odlov a rodiče se netvářili, že by se jim chtělo zdolávat převýšení 1000 m.

Inu, nezbylo než vyčkat ještě rok, tedy do patnácti. A tak vznikla Expedice Šumava, jak jsme tomu začali žertem říkat.

Další, kdo se ke mě přidal, je můj kačerský parťák Mandrud, vlastním jménem Fanda. Ten byl zároveň zvolen navigátorem výpravy, neboť disponuje nejlepší GPSkou z výpravy. K němu se přidal Robert, kačerský nováček, zato však zdatný fotograf - tato role mu byla přidělena i na Šumavě. A čtvrtý do party se přidal Ondřej, nacházejíc se svou povahou na půli cesty, mezi kačerem a mudlou. Sám odmítá sbírat a registrovaný také není, ale s kačery si rád nějakou tu kešku najde.

Vyráželi jsme ve čtvrtek 12. 8. z Českobudějovického nádraží, vlak odjížděl v 5:24. Raní ptáče, dál doskáče ... zííív. :-) Vlakem jsme se dopravili do Horní Plané, zde jsme byli v půl osmé. Po nahození krosen na záda jsme všichni zaúpěli. Váha krosen u všech přesahovala patnáct kilogramů. Nebylo to tím, že bychom si s sebou nesli pračku, piáno a televizi. Důvod byl daleko prostší, dvoumolekulový - voda. S tou je na Šumavě trošku problém, neboť se dá doplnit pouze z potoků a to by mohlo znamenat jisté komplikace. Proto jsme si každý na hřbetu nesli kolem osmi litrů vody, což znamenalo značnou zátěž.

V Horní Plané jsme čas do přívozu, kterým jsme se chtěli dopravit do Bližší Lhoty, vyplnili dokoupením potřebných potravin, na které jsme si doma nevzpomněli. Ještě jsme odlovili keš přímo u přívozu, Kotviště, a pak jsme již nastupovali na loď a uháněli na druhý břeh Lipna.

Z Bližší Lhoty jsme měli namířeno přes Přední Zvonkovou na Zadní Zvonkovou, jakožto nejlepšímu místu pro výstup na hřebeny. Cestou jsme ještě zastavili na kešce Lipno Monster a pokusili jsme multi-keš Zadní Zvonková - offset cache, avšak naše půlhodinové snažení se ukázalo jako marné a tak jsme poraženi pokračovali dále.

Ze Zadní Zvonkové jsme po červené turistické značce pokračovali na Smrčinu, kde byla také první keška ze série Šumavské Hvozdy. Cesta to byla vcelku náročná, neboť na smrčinu je to docela "krpál", hlavně poslední kilometr a půl. Avšak vrchol za to stojí, neboť nahoře je skutečně moc pěkně. Kešku jsme nalezli bez problémů, v ní jsme nalezli cosi, co bylo označeno jako TGX a nejspíše se jednalo o další variantu personal mark. Protože se již blížil čas oběda a na Smrčině se nám opravdu líbilo, dali jsme si zde oběd.

Po poledním nášupu se nám šlo již daleko lépe, navíc cesta po hřebenech je již pohodová. Bez větších problému jsme zdolávali další vrcholy i kešky. Šlo se v pohodovém tempu, nikam se nechvátalo a kešky přibývali jedna za druhou - Hraničník, Studničná, Hraniční kámen I/X. Od Hraničního kamene však začalo dlouhé klesání níž a níž, což se nám vůbec nelíbilo. Proč? Za Hraničním kamenem je totiž Plechý, což je nejvyšší vrchol Šumavy. A čím více člověk sestoupá, tím více bude muset zase stoupat.

Nahoru na Plechý se mě a Ondřejovi šlo již docela špatně, prostě už jsme byli uchození. Mnoho nám v tempu nepomohl ani fakt, že na Plechý je to slušný trhák. Nakonec jsme se ale nahoru dostali a nelitovali toho. Z Plechého je nádherný rozhled a člověk si může prohlídnout skoro celé Lipno na jeden pohled. Co bylo další potěšující zjištění - vrcholek Plechého byl celý pokryt kobercem obrovských a šťavnatých borůvek. Když jsme se nabažili výhledu, odlovili kešku a pozobali něco borůvek, vydali jsme se hledat nocleh, protože Plechý jsme si zvolili jako místo k přespání. Chvíli jsme rokovali a zvažovali, až jsme nakonec našli vcelku dobrý převis, kde byla reálná šance, že se všichni čtyři naskládáme. Ještě jsme se prošli porozhlídnout po vrcholu, aby jsme o chvíli později začali večeřet. Konečně přišel na řadu vařič, který jsem s sebou celou dobu vláčel. Po večeři jsme se už jen tak povalovali a užívali si nicnedělání. Fanda ještě měl jakési chutě zajít si k Plešnému jezeru, ale nakonec se nám ho podařilo ukecat, aby se o to nepokoušel. Pomohl argument, že nevíme, kudy tam a že tam můžeme zajít zítra.
V noci sice pršelo, ale oproti bouřkám, které probíhali v místech našeho bydliště to nic nebylo. Já osobně jsem déšť vůbec nepostřehl, protože jsem byl přímo pod převisem, Ondra měl jen trochu mokrý spacák na nohou a Fanda s Robertem měli zase plachtu, kterou jsem jim z pozice "podpřevisáka" mohl půjčit, takže i noc proběhla vcelku suše.

Vstávali jsme v pět hodin ráno. Přivítal nás chlad a také hustá mlha. Rychlé jsme sbalili spacáky a karimatky, nechali jsme jen celty, a začali jsme s přípravou čaje. Tentokrát jsme vůbec nelitoval, že ho s sebou nosím. Než jsem se kompletně sbalili a najedli, bylo půl sedmé. I to však byl dobrý čas. Vyrazili jsme svižným krokem a těšili se na zbytek dne. Šlo se nám již o mnoho lépe, neboť jsem toho již dost vypili a snědli, takže krosny byly o polovinu lehčí, což už je normální váha.
Celou cestu, ať už na Trojmezí, Trojmezné a dokonce i na Třístoličníku, byla mlha. Hustá mlha nás provázela celý den. Sice postupem času vytrácela, ale i přesto - z výhledů nebylo druhý den nic. Možná i to urychlilo celý náš postup. Z Třístoličníku jsme si ještě skočili na Hochstein a pak jsem již sestupovali dlouhým táhlým kopcem dolů, do údolí. Nyní před námi stál cíl cesty, totiž finálka. Když jsme se blížili na spočítané souřadnice, na chvíli jsem se lekl, že je máme špatně a jsem na špatném místě, avšak o chvíli později Fanda vítězně vykřikl a bylo mi jasné, že slavíme úspěch.

Co nás na finálce opravdu překvapilo, byla velikost. Atribut large je zde naprosto oprávněně, neboť je to neskutečně velký kýbl. Další překvapení byla BONUS cache. Já jsem na ní úplně zapomněl a Fanda, který tiskl listingy si jí zase nevšiml. Naštěstí se vše dalo spočítat i bez listingu. Ukryta byla opodál, ale zase ne tak blízko, aby se nám chtělo vláčet se s krosnami, ty jsem tedy schovali poblíž finálky a vydali se přímo za šipkou. Nakonec i BONUS padl. Uvnitř je krásný coin, který šel z ruky do ruky a každý z výpravy si jej fascinovaně prohlížel.

Když už i o bonusu jsem mohli prohlásit "Found it!", vydali jsem se směr Nové Údolí, kde jsme hodlali sednout na vlak a hurá do Budějovic. Nasadili jsme tempo, neboť již cesta byla víceméně na rovině a navíc to byla asfaltka, cestou jsem ještě skočili odlovit keš Památný strom Nové Údolí a už jsem uháněli na vlak, který měl vyrážet ve 12:05. A skutečně, vlak tam byl. Mě osobně zaujala věc, že Nové Údolí je místo, kde koleje končí, takže vlak se zde musí "otáčet", což jsem také viděli.

Když jsme se uvelebili ve vlaku a chtěli si koupit lístek, zjistili jsme, že tento vlak do Budějovic nejede. Průvodčí nás však ujistila, že ať vystoupíme v Černém Kříži, že tam za chvíli pojede vlak na přestup. Řídili jsme se radou průvodčí, vystoupili v Černém Kříži a ... zjistili, že náš vlak jede v 14:15. To nás docela naštvalo, člověk se do Nového Údolí dostane před dvanáctou, ale v Budějovicích stejně bude až kolem páté. Co naplat, vytáhli jsme zbylé zásoby a začali se jich zbavovat. Nakonec i na čaj došlo, ikdyž mě museli kluci přemlouvat, neboť se mi moc do "kuchtění" nechtělo.

Nakonec i náš vlak přijel a zdárně jsme se dostali do Budějovic. Závěrem jsme zkonstatovali, že se nám túra líbila a že příští rok uděláme něco podobného, ale asi delšího. Prý třeba Otava sérii.

Kódy pokladů o kterých se zde psalo: GC1MM6A, GC1Z56T, GC2BMQ5, GC1MQBA, GC1MQCJ, GC1MMTC, GC1MM73, GC1MMVT, GC1MQD4, GC1MQAZ, GCG42E, GC1FD52, GC1JM9Y, GC1MKHV, GC1QWAJ

Autor: grysom

Přidat komentář

Komentáře ke článku

• 15:07, 27. 08. 2010

Imagir

Dobrej vejlet!
    Pobavilo mě, že jsi byl ve čtrnácti ještě příliš mlád ale o rok později už to bylo v cajku :-)

• 19:46, 27. 08. 2010

Berusenka

Naši brblaj jen když jdu na jednodenní výlet po Praze s geocacherem, kterého osobně neznají.
    Dva měsíce přemlouvání trvalo, než mě pustili na Valašské keškobranní(ale stálo to za to :D)
    Shrnutí celé výpravy: Čundrům zdar! :)

• 20:22, 27. 08. 2010

Michal Poláček

Já už mám pomalu osmnáct, a co mi před rokem dalo zabrat - dostat se na půlku cykloeventu Birkovo kolo.. Tenhle rok jedu celý, už se nemůžu dočkat. :-)

• 13:04, 28. 08. 2010

Lucka

Osm litrů vody na dva dny? No jéjé! Kolik ste toho nakonci vylívali? :c) Ale s vodou je vždycky problém, než člověk přijde na to správné množství. Pokud se bojíte potoků, tak pak doporučuju se podívat kolik je po cestě horských chat případně chatových osad apod. Každý se rád podělí o trochu vody ze svého kohoutky, když pěkně poprosíte :c)

• 21:22, 28. 08. 2010

Lucka:

Nevylívali jsme ani deci. A nejsme, s prominutím, blbci, abychom se nepokusili vyřešit vodu jinak, ale pokud se podíváš na mapu Šumavy v oblasti, kde vede letterbox Šumavské Hvozdy, tak zjistíš, že se zde nenachází ani jedna horská chata. (S vyjímkou Hochsteinu, který byl ale až nakonci.)

Takže asi tak. :)

• 21:46, 28. 08. 2010

mandrud

hele mates, zapomněl jsi sem připsat tu příhodu s nočním šumem a nožem zapíchnutém vedle mé nebohé hlavy :D

• 22:24, 28. 08. 2010

grysom

Mandrud: Promiň, ale nechtěl jsem z tebe dělat vyšinutého maniaka se sklony k schyzofrenii. ;-)

• 10:49, 29. 08. 2010

kocour

Peknej vyket kluci a styl psani na 15 let je dost vybrousenej, klobouk dolu :). Sumavu mam rad a tahle ceste me docela nadchla

• 15:47, 01. 09. 2010

PaWcz

Pěkné počtení, člověk zavzpomíná na vlastní expedice :)
    Jen u Hraničního kamene se vloudil nějaký šotek, jestli se Šumava nepřevrásnila, tak u něj klesání nezačíná, nýbrž končí :)

A věřím, že příště si při představě spousty kil vody na zádech troufnete i na vodu z potůčků (kousek od Hraničního kamene jí teče docela dost :))

• 20:33, 03. 09. 2010

Minas

Tak tenhle článek musím opravdu vychválit. Už jsem se dlouho tak dobře nezačetl do článku z geocachingu :))
    A co se týče oné turistiky, klobouk dolů. Já osobně jsem s turistikou začal teprve tyto prázdniny ve svých 22 letech a bylo to stylem - každou neděli na nějaký vrchol Beskyd (Smrk, Lysá hora, Radhošť,..). Netroufám si ale říct, zda bych zvládl několikadenní putování.
    Znovu tedy - klobouk dolů a turistice zdar

• 12:49, 04. 09. 2010

grysom

PaWcz: Máš pravdu, tohle místo se mi plete s Hraničníkem, zde jsem se upsal ... Díky za upozornění. :-)

• 08:54, 07. 09. 2010

silverking

Článek se opravdu povedl a kluci opravdu klobouk dolu, na Šumavě v těchto místech to znám a také se na ni chystám už nějakou dobu. Přeji hodně podobných zážitků a lovu zdar.
    Silverking007

• 09:37, 22. 05. 2017

Robinjack

I as of late ran over your online journal and have been perusing along. I thought I would leave my first remark. I don\'t recognize what to say with the exception of that I have delighted in perusing. Decent blog. I will continue going by this site frequently.
    hire a college paper writing service
    http://hireacollegepaperwritingservice.strikingly. com/

• 08:28, 24. 05. 2017

Robinjack

This is an awesome motivating article.I am practically satisfied with your great work.You put truly extremely supportive data. Keep it up. Continue blogging. Hoping to perusing your next post.
    cheap chimi prnting
    http://www.thedcfansite.com/affordable-chimi-print ing-greatest-deals-online-for-design-and-chimi-pri nting-services/

• 13:14, 20. 09. 2017

peter

Extraordinary article with astounding idea!Thank you for such a significant article. I truly acknowledge for this awesome data..
    it development outsourcing

• 13:49, 12. 10. 2017

peter

i am continually searching for some free stuffs over the web. there are likewise a few organizations which gives free specimens.
    offshore software development http://www.fusionhit.com/

Přidat komentář

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.
Vaše jméno a e-mail stačí zadat pouze poprvé, systém si pro příště Vaše údaje zapamatuje. Jste-li zaregistrováni v systému Gravatar, bude k vašemu komentáři připojen i obrázek. Pokud je to možné, komentáře prosím pište česky, s diakritikou, děkujeme!

Přidejte svůj článek

Seznam autorů

Seznam pokladů

Bacha na aligátory, jsou to mrštné potvory!