Jak jsem se bál geonudy a nebylo proč

Vydáno: 7. března 2010 | Autor: Imagir | Rubriky: Geocaching s dětmi, Hledání pokladů | Tisk

Oznámkuj článek:

Oznámkuj cache:

Na Řeckém ostrově Kos jsme lovili keše již před delší dobou, takže si nevybavím všechny detaily. Zůstal mi ale jeden zážitek, který tento lov výrazně zpestřil.

Po příletu na ostrov nebyla situace růžová, bál jsem se geonudy, zajímavě vyhlížejících keší bylo v mapě dost málo. Právě tady se mi ale úplně poprvé stalo, že nás geocaching dovedl na tak zajímavé místo, že jsme se vrátili k jedné keši během týdne hned dvakrát.

Hledání pokladů se opět ukázalo jako zábava, která vás přivede na úžasná místa a seznámíte se se skvělými lidmi, které prostě jinak nepotkáte.

Lákala nás keš s názvem Old Pýli, která byla podle mapy umístěna v jakýchsi starých rozvalinách v kopcích. Jako vozidlo byla zvolena motorová čtyřkolka, nic levnějšího neměli. Kvalita tohodle stroje odpovídala ceně, což bylo už samo o sobě dobrodružné. Mašina nás přiblížila pod kopec a dál už stoupáme pěšky. Po chvíli se ocitáme před stádem několika stovek koz a zjišťujeme, že tudy cesta nevede. Pár koz člověka normálně nezastaví že? Tuto početní převahu ale fakt nezvládáme, po pokusném průchodu, volíme ústup a obcházíme kopec z druhé strany.

Po výstupu se ocitáme na velmi zajímavém místě, připomínajícím malé skalní město. Místo bylo přebudováno na příjemnou hospůdku ale zelo prázdnotou. Šipka nás naviguje neúprosně do středu hospody ke starému stromu, takže opatrně pátráme po pokladu. Jsme slušně vychovaní kačeři, takže je nám trochu trapné šmejdit někomu po domě a to i v případě, že nemá žádnou střechu a je starej stovky let.

Po chvíli zjišťujeme, že nás někdo pozoruje z okna jedné místnosti, která ještě střechu má. Byl to Georgos, který se o hospodu staral. Naše hledání bylo už deset minut neúspěšné a nemělo smysl se tvářit jakože nic, takže jdeme za Georgem, aby nám poradil. Smál se a řekl, ať to nevzdáváme... Po dalších pěti minutách nacházíme poklad, úspěšně logujeme a sedáme si ke stolu.

Georgos byl úžasný sympaťák a začal nás zpovídat, proč vlastně hledáme poklady. Kecali jsme tam s ním asi hodinu a legrační bylo, jak nemohl pochopit, že je to fakt jenom zábava. Z chování některých kačerů měl pocit, že se jedná o nějaké drsné závody a stále z nás páčil, co vlastně získá vítěz :-). Měl spoustu zážitků s jinými geocachery a vyprávěl nám o tom, jak jeho keš vznikla. Dnes děkuje zakladateli, protože má díky kešce alespoň nějaké zákazníky :-) Klasickej turista na Kosu se prej obvykle nevzdálí od hotelové pláže nebo od hlavní silnice.

Po návratu, jsme plni zážitků a se skvělou náladou vyprávíme zbytku rodiny o příjemném místě. Druhý den vyrážíme na Old Pýli znovu, tentokrát celá rodina včetně (tehdy ještě velmi malého) georobota Adama. Ten dostal ze cvičných důvodů za úkol poklad vypátrat a kupodivu byl rychlejší než my poprvé. Pak ale objevil houpačku, na které se půl hodiny zamotával a odmotával. Na rotační pohyb však ještě nebyl při geocachingu připravován, takže se po chvíli poblil. Když to Georgos zmerčil a úspěšně identifikoval co vyšlo ven, dostal náš chlapeček nový džus a tvarohovou buchtu znovu, tentokrát grátis.

Georgos byl prostě v pohodě :-)

Kódy pokladů o kterých se zde psalo: GC1E90B

Autor: Imagir

Přidat komentář

Komentáře ke článku

• 06:44, 08. 03. 2010

polas_CZ

Zajímavý článek; sympatičtí lidé jsou všude, jen je najít; při Geocachingu se můžeme setkat s kdekým..

• 08:46, 08. 03. 2010

ykul

My na Kosu byli v r. 2008 a mame naprosto stejne zazitky z kese old pyli ... krasne misto \"mimo civilizaci\". My nasli jeste levnejsi dopravni prostredek a to kolo. V tech vedrech to bylo sice dost drsny, ale dokazali jsme to a nelitovali jsme. Kes jsme nasli stejne jako vas georobotek behem chvilky, kdyz se mudlove zrovna koukali smer more a georgos byl behem chvilky u nas zrovna kdyz jsme logovali =) diky za fajn clanek, ktery mi pripomel peknou kesuli ;)
    mimochodem, my \"omylem\" odlovili i earthku na ostrove nysiros .... kdo se tam dole nevyfoti, ze? :)

• 11:46, 11. 03. 2010

FERRYVLK

Při loňské dovolené na ostrově KOS jsem odlovil 5 keší. A opravdu nejzajímavější byla \\\\\\\" OLD PYLI \\\\\\\". My jsme jeli na výlet autem. Takže pod kopec a nahoru pěšky. Fantastické panorama i s výhledem na moře a hrad na protějším kopci. GPS mě také vodila okolo, ale pod stromem sedělo několik \\\\\\\"anglánů \\\\\\\". Když mě viděli s GPS , tak jedna paní vstala a nápadně mi ukazovala na díru ve stromě. Tak jsem pochopil, poděkoval, krabku vyndal a zalogoval. Nachal jsem tam TB a vzal si GC. Tento výlet stál opravdu za to. Doporučuji.

• 21:47, 29. 03. 2010

ILHAN9

Jééé,my s přítelkyní loni v srpnu skombajnovali celý kos(7 keší) a old pylí byla jednou s nejlepších! Sedli jsme si ke stolku s tím že začneme hledat. já mrknu na hint, zvednu oči a mám ji:). Ještě lepší zážitek byl však na keši Thank you wind. jeli jsme tam na skutru, bez vody po hrozné cestě úplně neznámo kam. nikde ani živáčka. ještě tam nebyl žádný log tak jsem to prostě nechtěl vzdát:). nakonec se vyplatilo. Spolu s keškou jsme objevili i překrásné panorama jak na moře, tak na ty velikány na skaliskách.bylo z toho TTF. nissyros jsme si taky nemohli nechat ujít. úžasné místo

• 20:27, 04. 04. 2010

St@nda

Old Pýli nemělo chybu. A ten záchod tam... ;-)))
    Keška byla pohodová a tamní frappé excelentní. Samotné místo je kouzelné.
    Samozřejmě jsme odlovili i další kešky na Kosu a ani Nissyros jsme si nemohli nechat ujít. Bylo to moc fajn.
    Díky za tenhle článek, připomněl nám moc hezkou dovču.

Přidat komentář

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.
Vaše jméno a e-mail stačí zadat pouze poprvé, systém si pro příště Vaše údaje zapamatuje. Jste-li zaregistrováni v systému Gravatar, bude k vašemu komentáři připojen i obrázek. Pokud je to možné, komentáře prosím pište česky, s diakritikou, děkujeme!