Premium Membership - vyplatí se?

Vydáno: 25. ledna 2010 | Autor: Destil.cz | Rubriky: Výbava pro geocaching | Tisk

Oznámkuj článek:

Na stránkách geocaching.com je nám pořád nabízeno Premium Membership. Píší o spoustě funkcí a jednoduchém geocachingu bez papíru. Které funkce ale skutečně využijete? Pro koho Premium Membership opravdu je?

Po 3 roky mého geoživota jsem si vystačil bez Premium Membership (PM). Nyní studuji v USA, dostal jsem Garmin Colorado a koupil si PM. Výborně se tato kombinace osvědčila při našich road tripech z domovského Kansasu na západní i východní pobřeží. Vyzkoušel jsem důkladně všechny funkce PM a mohu je zhodnotit (seřazeno od subjektivně nejužitečnějších):

Keše kolem trasy (Caches along the route)

Tato funkce vám umožní vygenerovat GPX soubor z kešemi, kterému se říká Pocket Query. Obsahuje kešky kolem vámi definované trasy. Tento soubor si pak nahrajete do GPS a máte kešky k dispozici včetně kompletních listingů. Souboru rozumí turistické navigace nebo existují programy do mobilů a PDA, které si s Pocket Query rozumí. Neznám jiné řešení, které by bylo zdarma. Cestou do Kalifornie jsme mohli zastavovat u drive-in kešek, což byl příjemný odpočinek a zpestření cesty. Nemám tu neomezená data, roaming nepřipadá v úvahu a vůbec s mobilním signálem to v USA mimo města není růžové. Proto mně ani nic jiného nezbylo (alternativa by byla stahovat kešky po cestě např. Handy Geocachingem).

Oznámení o nových keších (Notifications)

Každý kdo dělá geocaching déle potvrdí, že lov FTF je velká zábava a dodává geocachingu pořádnou šťávu. Často totiž při lovu FTF vznikne spontánní event a zážitky z něj se vyprávějí ještě dlouho. S PM si můžete nastavit místa, která vás zajímají a pokud je v tom místě publikována nová keš, dostanete ihned e-mail. E-mail si můžete přeposílat na mobilní telefon, takže o nové keši víte hned. To vám dává výhodu před ostatními a dozvíte se o každém nové keši. Bez PM můžete na FTF narazit spíše jenom náhodou. Rovnež nevím o podobné službě, která by byla zadarmo a spolehlivá.

Osobní statistiky

Tato funkce potěší každého kačera, co už nějaký ten pátek hledá. S PM si můžete vygenerovat Pocket Query s vašimi nálezy. Tento soubor můžete nahrát do nástrojů třetích stran, které statistiky vygenerují (např. www.itsnotaboutthenumbers.com, GSAK atd.). Jaký je váš rekord v počtu nálezů za den? Kdy jste geocaching nejvíc flákali? Jakou máte průměrnou obtížnost a terén nálezů? Co takhle mapka evropských států, kde máte něco nalezeno? To vše a mnohem víc statistiky ukážou. Statistiky jdou vygenerovat v HTML formátu, takže si je můžete vložit do profilu na geocaching.com, což vaši kamarádi jistě ocení. Jak to může vypadat můžete vidět třeba na mém profilu.

Záložky (Bookmark lists)

S PM si můžete uspořádat vybrané keše do seznamu. Můžete si udělat třeba seznam nejlepších, nejhorších nebo FTF keší. Ostatní to v listingu mohou vidět, takže bookmark listy fungují jako jednoduché hodnocení keší. Ale protože je tohle PM funkce, není to moc směrodatné. Lepší by bylo kdyby na geocaching.com byla oficiální metoda hodnocení keší. Jinak tahle funkce není moc potřebná.

Běžné Pocket Query

Co je Pocket Query už jsem vysvětloval v prvním bodu. Běžným Pocket Query myslím soubor s kešemi v určité vzdálenosti od zadaného místa. Tato funkce není extra potřeba, protože toto umí i různé programy zadarmo (např. Skrýšotlač). Je ale pěkné tuto funkci mít přímo na geocaching.com.

Funkce na Google mapě

Některé funkce jsou na Google mapě na geocaching.com omezené pro běžné uživatele. Jedná se především o více možností filtrování a posílání vybrané keše přímo do GPS. Rozšířené filtrování jsem nikdy nepotřeboval. Poslání přímo do GPS sice jde i pro normální uživatele, ale je to bez hintu, listingu atd. Takhle to máte se vším všudy.

Premium-only keše

Když máte PM, můžete najít některé keše přístupné jenom pro "vyvolené". S Premium-only kešemi nesouhlasím. Je to podle mě diskriminační vůči ostatním a Groundspeak to už přehání. Někdo argumentuje tím, že PM-only keše jsou dobré pro nebezpečné keše (např. Vyšehradští jezdci), kde autor chce aby keš navštěvovali jenom zkušenější kačeři. Stejně tak to ale může velkým červeným písmem napsat do listingu a lidé přece mají zdravý rozum.

Kolik to stojí?

PM stojí $30 (600 Kč) na rok nebo $10 (200 Kč) na 3 měsíce. Platit se musí platební kartou, která musí mít povolené internetové platby.

Vyplatí se to?

Jednoduchá odpověď není, záleží na tom, jak geocaching provádíte.

PM bych doporučil:
- těm co mají outdoorové turistické navigace, PM výrazně usnadní život
- lidem, kteří se věnují geocachingu už dlouho a mají rádi statistiky
- notorickým lovcům FTF
- pro lov v zahraničí, kde datový roaming je drahý

PM není potřeba pokud:
- máte mobilní připojení k internetu a taháte kešky přímo v terénu pomocí např. Handy Geocachingu
- jste začínající nebo občasný geocacher
- statistiky a FTF vás zas tolik neberou

 

Autor: Destil.cz

Přidat komentář

Komentáře ke článku

  • 16:33, 27. 01. 2010

    H+

    Pro někoho, kdo se absolutně neorientuje, je to možná zajímavý souhrn, ale já bych upozornil hned na několik \"nesrovnalostí\" :)

    - \"Běžné PQ umí i různé programy, např. Skrýšotlač.\" ANO, ale za cenu porušení Terms of Use, se kterými každý uživatel souhlasí při registraci. Tudíž používání těchto programů v pořádku není.

    - \"Záložky nejsou moc potřebné\" - jen proto, že něco neumíš používat, tak neznamená, že to nemá využití. Kromě hodnotících a FTFkových bookmarků lze dělat i bookmarky speciálních keší (např. Dainův BM \"Temné a noční keše\"), a hlavně - z takových bookmarků jde udělat rovnou i PQ.

    - \"Premium-only keše - GroundSpeak to přehání\". Dovolím si nesouhlasit. :) Dobrovolně jsem jednu svoji cache v centru Hradce Králové udělal od zveřejnění PM-only, pokud mi někdo napíše, souřadnice, listing i návod na zalogování mu bez problémů pošlu. Ovšem díky tomu, že ji nevidí \"každej trouba\" se ta keš za rok a půl fungování na frekventovaném místě neztratila. Okolní keše několikrát.

    Jinak ovšem přeju příjemné kešování na druhé straně velké louže - ať už s PM nebo BM. :)

  • 16:34, 27. 01. 2010

    H+

    A sakra - zase ten bordel s uvozovkama - za to se omlouvám, to nebylo schválně, ty lomítka si odmyslete... ;)

  • 08:05, 28. 01. 2010

    Dáin

    - ja bych si trochu zapolemizoval s názorem \\\"napsat červeně a lidé mají zdravý rozum\\\" - kromě toho, že polovina listing nikdy nepřečte - tak zdravý rozum nemá pak už skoro nikdo :)).

  • 19:05, 28. 01. 2010

    stanny

    \"lidé přece mají zdravý rozum\"
    To může říci jedině naivní hlupák, sorry.

  • 12:17, 29. 01. 2010

    junet

    \"Platit se musí platební kartou, která musí mít povolené internetové platby.\"
    Tady si dovolím nesouhlasit, většina českých geocachingových shopu nabízí možnost zaplatit PM členství, kdy jim stačí poslat prachy složenkou, či převodem z účtu.

  • 21:08, 29. 01. 2010

    Michal Kupsa

    Taky si dovolim nesouhlasit ohledne PM. Nechapu o jake diskriminaci autor clanku hovori. Je snad diskriminace, ze chce nekdo za svoji praci penize? Jednak nikdo nikoho nenuti, aby si PM objednal a v neposledni rade taky ani nikdo nikoho nenuti, aby vubec geocaching hral. Me prijde normalni, ze kdyz neco chci, tak za to zaplatim. Vynucovat si, ze pro me nekdo musi neco delat zadarmo mi prijde absurdni, stejne tak jako vyrok o diskriminaci.
    A to nemluvim o tom, ze tech cca 600 rocne opravdu neni takova suma, aby si to nemohl dovolit kazdy. Osobne bych uvital, kdyby se cely geocaching odehraval jen jako PM zalezitost. Odpadla by sice asi cast kaceru ale pak by se tomu dale venovali jen ti, kteri to mysli aspon trosku vazne a urcite by to prispelo k celkove kvalite kesi, mensimu niceni kesi a ztraceni TB a GC.

  • 21:23, 29. 01. 2010

    Destil.cz

    Za svým názorem na PM-only keše si stojím. Že spousta lidí listing nečte je pravda, ale u náročných až nebezpečných keší (kde by omezení na PM mělo uplatnění), keš bez přečtení listingu ani nelze ulovit. Geocacheři mají (většinou) zdravý rozum, dokazuje to že ač se geocachingu věnuje hodně lidí, úrazů je minimálně v porovnání s ostatními sporty.

    Je jasné, že servery geocaching.com se musí uživit a nabídnutí pokročilých funkcí pro usnadnění geocachingu je v pořádku. Ale myslím, že Groundspeak by neměl Basic Membery omezovat v něčem tak základním, jako souřadnice některých keší. Basic Membeři nejsou pro Groundspeak jenom \"přítěž\", je to velká masa lidí kteří tuto zábavu zadarmo propagují a rozšiřují. Kdyby byl veškerý přístup na geocaching.com jenom pro PM, geocaching by nikdo hrát nezačal.

  • 09:46, 01. 02. 2010

    Michal Kupsa

    Nezlob se na me ale vyrok \"myslím, že Groundspeak by neměl Basic Membery omezovat\" je opet zcela absurdni. Je to ovsem typicka ukazka soucasne totalni deformace mysleni rady lidi, kterym je malo, ze je neco zadarmo ale jeste maji pocit, ze si mohou diktovat podminky co a jak by melo byt, jako by byli beznym platicim klientem ....

  • 11:38, 17. 02. 2010

    I3oris

    Co s tyka bookmarkov, nesuhlasim s tym ze by \"tahle funkce není moc potřebná\" Pokial ju vie clovek pouzivat je to velmi silny a uzitocny nastroj vhodny prave na tvorbu GPX suboru - Pocket Query. Velmi jednoducho sa tak daju planovat kesky nielek pobliz trasy, ale napriklad v celom okoli nejakeho bodu. V pripade zalozenia neverejneho - sukromneho bookmarku sa daju ku keskam poznacit vlastne poznamky (riesenia mysteriek, finalne suradnica a podobne) ktore su viditelne len pre samotneho tvorcu bookmarku pripadne prizvanych geokolegov. Tato funkcia je vhodna ak riesim mysterky daleko od domovskych suradnic, ale do buducna planujem ich navstevu :)

  • 10:23, 23. 02. 2010

    DejanSt

    No ja som si PM vytvoril aby som do mojho garminu mohol natahat kesky bez toho aby sa mi v nom zobrazilo nieco na sposob textu \"only for PM\" - co mi vypisovalo aj pri hinte. Ak by som nebol na nete tak by som vlastne nemohol ani lovit (mozno len gc.com neviem pouzivat, ale ja som to riesil takto)..

  • 13:21, 12. 03. 2010

    Franta

    Jen pro informaci pro stahovaní kompletních GPX souborů (tedy i s hinty atd.) z Geocaching.com nepotřebujete PM...ale stačí si otevřít Mozillu Firefox, která toto stisknutím jednoho tlačítka dělá :-)

  • 22:01, 13. 03. 2010

    Miloš

    Na tytyty.cz si lze premium koupit pres e-shop a oni vam to nastavej - staci zadat jmeno!! :-)

  • 19:12, 26. 03. 2010

    Martin Žaloudek

    S PM only kešemi nesouhlasím. Někdo přede mnou to tu obhajoval, že chce, aby mu do keše chodili jen zkušení lovci. Ale PM nerovná se Zkušený. PM může mít každý, kdo chce utratit své peníze...a nemusí mít odlovenu vůbec žádnou keš.

  • 08:03, 24. 05. 2010

    Dieter

    Nikdo me zatim nepresvdecil o tom, ze PM je nejaka vyhra. Priklanim se k tomu, ze PM se NEROVNA zkuseny lovec. Co znamena zkuseny, mnozstvi kesi, ci jejich obtiznost nebo druh?? PM - kese jsou sice na prd, ale kdyz a ten nazor se tady objevil, si napisu a souradnice mi jsou posleze zaslany - nemam nic proti.

  • 18:04, 14. 07. 2010

    pgnext

    Michal Kupsa: Nezlob se, ale tvé názory ohledně povinného PM považuji za bludy... GS má z geocachingu velmi slušný byznis a o nic jiného tu nejde, kdyby to bylo tak výhodné jak říkáš, tak už to dávno zavedou, nemyslíš?
    Tady jde zřejmě o jiné věci, o kterých se můžeme jen domýšlet, ale v podstatě bezplatné členství způsobilo masovost GC (=víc návštěv= víc za reklamu), prodej všech propriet pro GC (kupují i BM) a třeba i o masový prodej GPS, většinou emerické provenience. Skoro mi připadá, že jseš placenej agent GS. (Imho když nechci, aby mi kdekdo lezl na kešku, tak založím multi nebo mysterku)

  • 19:51, 28. 07. 2010

    Radek

    Se zájmem jsme si to všechno přečetl, protože sám nyní o PM přemýšlím. Začal jsem nedávno, cca čtyři měsíce zpět, uloveno mám 38 keší a motivaci pro PM mám především ve statistikách (záliba od mala), možná zkusit nějaký ten FTF, což je bez PM podle mě skoro nemožné (i když teď mi na mé keši někdo zalogoval TTF bez PM, prostě se jen podíval, jesti není něco nového; a bylo ;-)
    Přesně v té možnosti hromadně dostat ven všechna data o nalezených keších, nahrát je \"někam\" a nechat si vygenerovat souhrnné statistiky vidím hranu mezi BM a PM. Jako BM si lovím jak chci, někam jedu, zadám klíčové slovo, zobrazím na Google mapách okolí, vyberu si, opíšu si, ulovím, zaloguju. A nebo použiju free Handy Geocaching (díky za něj!). A to mě právě na geocahcingu baví nejvíce. Ta svoboda a komunita okolo. Jeden jarní pátek jsem se rozhodl, že to zkusím, tak jsem se večer zaregistroval, stáhnul aplikaci a v sobotu jsme měl první kešku. Naproto dokonale jednoduchý. Musel jsem si to vyzkoušet, abych si ověřil, že mě to baví a teprve potom jsme ochoten přemýšlet o tom, že si zaplatím \"bonus\" v podobě PM a nějakých extra funkcí. Kdyby to bylo naopak, nikdy bych nelovil. Kdyby to bylo naopak, nelovilo by daleko více lidí, bylo by daleko méně keší (jistě, někde už se dá mluvit o zbytečných keší) a PM by neexistovalo, protože by nikoho to nenapadlo nabízet.

    A právě ta svoboda mě ponoukla vytvořit keš jen tak pro radost svoji a radost ostatních. Nikdy by mě nenapadlo dát ji jako PM-only. Právě proto, že mnoho lidí přede mnou udělali jen tak něco pro radost svoji nebo ostatních. Někdo ji ukradne nebo zničí? Jistě, naštve to, ale co. Když budu mít náladu a čas, obnovím ji a nebo nebudu a disabluju ji. Víte, jen díky masovosti má smysl pro GS udělat PM, tam kde není poptávka není ani nabídka. Nechte lidi se geocachingem bavit, je to super, lepší než sedět v hospodě nebo fetovat.

    Takže PM je super a chápu, že to někdo zavedl, protože cítil možnost vydělat a mimochodem, z něčeho se zaplatit služby geocaching.com musejí, údržba a rozvoj takového systému není zadarmo. Ale taky nechte lidem základní servis (souřadnice, listing, logování), prostě jen tak pro radost.

    Takže současný model GS pocažuji za spravedlivý.

  • 15:40, 14. 08. 2010

    Pavel

    Je tu ještě jedna motivace, proč si koupit PM - a to podpora geocaching.com obecně. Ve světě je sponzoring bežný, prostě pokud se mi něco líbí, tak na to rád přispěji. Těch 600 Kč za rok není až tak závratná částka, ve srovnaní s náklady na dopravu, nebo přístrojem.
    Jo a dá se platit i přes paypal.

  • 01:38, 16. 08. 2010

    Michal

    No, musím říci, že jsem se PM-only setkal až dnes a docela mě to vytočilo. Našel jsem si na webu kešku při mé cestě, odlovil, zalogoval do loogbooku a když jsem ji chtěl druhý den, tedy dnes zalogovat i na netu, tak už byla pouze pro PM... Jasně, že 600,- za rok není mnoho, ale mě se na tom líbilo, že je to taková masová záležitost opravdu pro každého. Myslím že Geocaching.com se v pohodě uživí z reklam, protože přístupů má určitě kvanta. Zajímalo by mě co z toho má owner, který založí kešku pouze pro PM a nikdo mu tam nebude chodit, nebo jednou za měsíc. To by mě teda zrovna nebavilo. Co se týče sponzoringu, tak také přispívám různým stránkám, ale zásadně dobrovolně a z vlastního rozhodnutí a proto i rád. Tam kde si něco vynucují prémiovým přístupem většinou hned odcházím. Takže geocaching mě zatím velmi bavil, ale pokud se bude nadále komercializovat a podmiňovat možnost hledání nějakými dalšími platbami tak s ním také rychle skončím. A myslím, že nebudu sám...

  • 18:01, 21. 10. 2010

    kelisovka

    Mě by zajímalo, na které shopu se dá koupit PM čelnství za 600,-? Za 600,- jsem ho nikde neviděl.

  • 18:38, 01. 11. 2010

    K@dy

    Prémiové členství doporučuji provést přímo na www.geocaching.com a zaplatit platební kartou. Je to daleko levnější než v místních e-shopech. Mě stálo roční členství 547,- Kč.

  • 19:49, 23. 11. 2010

    h4nek

    To, že jsou PM cache, mi vůbec nevadilo, ani když jsem PM členství neměl. Je to dobré opatření, které není děláno jen z důvodu, aby PM měli nějakou výhodu, ale zejména kvůli bezpečnosti caches. Aspoň jsem se měl na co těšit, když jsem PM kupoval. Přeci jenom, nejsou až tak rozšířené (kdyby byly, tak už by to byl problém..) a za ty peníze je to alespoň příjemné zpestření.

  • 12:45, 10. 03. 2011

    Marcella Nucci

    Díky za recenzi. Konečně jsem si uvědomil výhody prémiového členství? i když jsem stále ještě není jistá, jestli budu si to. Tyto dvě funkce jsem především zajímá, je další možností na Google Map a záložky, jak jsem třeba roztrhal docela hodně materiálu pro svou dissertation writing

  • 20:39, 20. 03. 2011

    lala

    Souhlasim s nazorem, že geocaching.com si na svuj provoz v pohode vydela reklamou na internetu. Zaroven nesouhlasim s nazorem, ze by bylo lepsi cely geocaching presunout pod PM...Kdyz se nad tim clovek zamysli, tak by logicky ubylo kaceru a tim padem i vytvareni novych cachy. A to prece nikdo nechce. PM bych pochopil, kdyby se ta castka pohybovala 100-200kc .Kdyz si vzpomenu na sva studentska leta, tak to byl fakt balik...

  • 19:30, 17. 04. 2011

    marQart

    ...na tuto poměrně zajímavou recenzi jsem narazil při hledání způsobu zaplacení obnovení PM účtu, mnohem zajímavěji se však vyvinula diskuze... mé názory tedy jsou:

    - PM se nemusí nutně rovnat \"zkušený lovec\".
    - PM se ovšem rozhodně rovná \"myslím to s GC vážně\".
    - PM only cache je jen třešničkou na dortu pro PM uživatele...
    - PM only cache , běžný uživatel lovící jen občasně vidět ani nepotřebuje...
    - když už to někdo \"přehání\" není to groundspeak, ale uživatel který PM only keš vytvořil...
    - tento to neudělal z důvodu aby nutil někoho zaplatit , ale proto aby minimalizoval riziko poškození své keše , které věnoval minimálně čas...
    - pro někoho kdo má na navigaci ( či mobil s navigací) je oněch $30 opradu zanedbatelná cena !
    - osobně tu korunu padesát za den rán zaplatím - můj čas je dost drahý na to abych se s PQ patlal jinak :-).
    - pouze zpoplatněný geocaching je otázkou na dlouhou debatu - někde mezi bude pravda - kdyby totiž byl GC zpoplatněn od začátku asi bych se na něj nikdy nedal - než jsem se stal PM trvalo to dva roky, stalo se tak při zakoupení oregonu...

  • 15:04, 09. 05. 2011

    Popina

    Dobrý den, rád bych se ohledně tohoto tématu na něco zeptal. Jde mi o to, že zvažuji koupi PM, ale nemám mobil, který by byl schopný se kdekoli v terénu připojit na net (a také mě to přijde zbytečně drahé) a rád bych dostával upozornění o založení nové cache přímo na mobil. Jde mi o to, že bych zaprvé rád viděl formát, jakým se posílá mail s infem o nové cachi a za druhé, ale to pouze v případě, že tento notification mail obsahuje více informací, jak se odesílá zdarma na mail, celý tento text. Předem díky

  • 10:44, 15. 05. 2011

    britapes

    Taky jsem přemýšlel o prémiovém členství,ono furt tisknout a tahat papíry s údaji o keších taky něco zabere i stojí,tak jdu do toho.Objevil jsem e-shop nabízející prémiové členství již za 549,-Kč:http://www.tftc.eu/cs
    Což je velmi pěkná cena, při přepočtu k dolaru to vychází skoro stejně.

  • 12:49, 02. 08. 2011

    Lucas

    Ono i na to FTF-kaření se dá nějak jít... PM nejsem, přesto jsem si zařídil notifikace do mobilu...

  • 22:39, 31. 10. 2011

    Martin-cz3

    Pokud to s geocachingem myslí člověk vážně, tak nějakých 600,- Kč za rok je maličkost.
    Já to beru jako příspěvek na provoz stránek. Tak ať mají PMka prostě výhody - svoje keše jen pro PM - stejně jich je jako šafránu. Poslední dobou se stává že keš je celá ukradena, ne bo nejsou zalogované nebo odlogované trasovatelné předměty, přinejhorším je asi někdo sbírá. S CWGčkama je to to samé. Někdo si je prostě veme a nic ze svého nedá, to je také divné. Je to prostě škoda a kazí to radost.

  • 23:26, 15. 11. 2011

    mp

    Dnes je PMO tradička na frekventovaném místě spíš cesta k devastaci okolí. BM dnes tyto keše na mapě vidí, při hrubším měřítku, takže na ně můžou jít, ale jen přibližně, bez hintu a listingu. Takže výsledek může být přesně opačný. A logovat je můžou, přímo z té bubliny na mapě. Takže z původní myšlenky - dát PM členům něco navíc - se stala vábnička pro BM - zaplaťte. Kdyby je vůbec neviděli, nelákalo by je to.
    Já jsem BM, dovedu si zcela legálními prostředky souřadnice PMO tradičky zjistit, ale hledání bez listingu mě nebaví.

  • 17:06, 05. 03. 2012

    Karel Kryl

    Michal Krupsa:

    Ty jsi zase typická ukázaka zdeformovaného myšlení dnešní diktatury kapitálu a monetarismu. Celý GC je jen další ždímačka peněz, lidem podaná jako zábava (a ano, ve své podstatě je to opravdu zábavná a dobrá myšlenka). Ze zisků těch nadnárodních molochů, co vyrábějí GPS, navigace, investují do výzkumu (neuvěřitelné sumy, které jsi ani nikdy nevyslovil) by se zaplatil mrakodrap plný lidí, který by se staral o servery a udělal by takové funkce, že bys myslel, že tě zmrazili a probudil ses v budoucnosti. Holt...zásada pořád platí: člověk, který dosáhne určitého věku se už nedokáže odpoutat.
    PM je ždímačka, ale abych přežil a šel s řadou, jo - někdo přece ty servery musí zafinancovat, kdo by to pro nás ZADARMO dělal. :) My jsme přeci ták hloupí a líní ;) A už i studenti vysokých škol vědí, že tržního potenciálu GC si všimli velké společnosti ze všech oborů a začali podnikat kroky pro využití nově vzniklého trhu plného celosvětové poptávky. ;) A tak už se těším, jak to bude za 5 let, třeba, fungovat - komu asi budu platit a odevzdávat své osobní údaje a záznamy o mém pohybu ;)

  • 16:42, 17. 06. 2012

    Libco.junior

    Ja by som sa chcel spýtať ohľadne FTF ...
    Keď msi kúpim PM tak mi to bude chodiť na mail ... Ale keď to chcem na mobil ? To bude chodiť zdarma ako SMS, alebo treba pripojenie na internet aj v mobile ? Veľmi pekne ďakujem za odpoveď ;)

  • 19:09, 26. 03. 2013

    Harpis

    ahoj
    nic ve zlém ale s tvým názorem nesouhlasím.
    Já používám na lov Samsung galaxy s2 ve kterém mám aplikaci C:GEO a můžu si dělat seznamy a záložky jak chci ... mohu si keše i třídit podle typu ..bez problému .. listingy mám vždy kompletní.
    A proč proboha používat roaming ?? .. Já používám čistě datové pakety a jsme nad míru spokojen. a není to ani drahé a to jsem na internetu brouzdal v Polsku, Německu, slovensku, v Itálii a bez problému ..

  • 19:13, 26. 03. 2013

    Harpis

    jo a co to pan \"mp\" mele ...? nejeste tolik ty drogy

  • 13:34, 30. 07. 2017

    AsharSeo

    I felt exceptionally glad while perusing this site. This was truly exceptionally enlightening site for me. I truly preferred it. This was truly a sincere post. Much obliged!.

    Obsession Phrases
    http://www.secretlovecommands.com/obsession-phrase s/

  • 19:25, 24. 10. 2017

    jackman30

    osvědčila při našich road tripech z domovského Kansasu na západní i východní pobřeží. Vyzkoušel jse voyante par telephone

    http://voyance-retour-amour.com

  • 20:12, 10. 11. 2017

    jackman30

    rozumí. Neznám jiné řešení, které by bylo zdarma. Cestou do Kalifornie jsme mohli zastavovat u drive-in kešek, což byl příjemný voyance gratuite et reponse immediate

    http://voyance-amour-eternel.com

Přidat komentář


Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.
Vaše jméno a e-mail stačí zadat pouze poprvé, systém si pro příště Vaše údaje zapamatuje. Jste-li zaregistrováni v systému Gravatar, bude k vašemu komentáři připojen i obrázek. Pokud je to možné, komentáře prosím pište česky, s diakritikou, děkujeme!



Další obrázky

Stan se fanouskem

Přidejte svůj článek

Seznam autorů

Seznam pokladů

Sama nahá na pláži