Padej trochu doprava

Vydáno: 30. července 2008 | Autor: Imagir | Rubriky: Geoprojekty a akce | Tisk

Oznámkuj článek:

Ozvala se strašná rána, rozhoupal se lustr a klesl o několik centimetrů níž. Zdrhám nahoru po schodech se silným pocitem, že to ten starej barák nemůže vydržet. Zdrhám vynadat novým sousedům o patro výš, buším na dveře, zevnitř se ozývá řev. Pak je po mém třetím bouchání najednou naprosté ticho a z bytu vylezli dva zpocení chlapi ve slipech.

Říkám si: „Hmmm, přišel jsem jim vynadat a teď místo toho dostanu do držky". Nedostal jsem. Takto nějak proběhlo seznámení s Ondrou a Pospou. Ukázalo se, že chlapci prostě jen hráli fotbal a nějak zapomněli, že náš společně pronajatej dům pamatuje počátek minulého století...

Ondra i Pospa jsou lidé, kteří naprosto vybočují z okruhu mých normálních přátel. Jsou to seriózní mladší pánové, kteří přednášejí na univerzitách studentům. Na první pohled prostě normálka. Na druhý pohled ale zjistíte, že jsou nějak moc fyzicky zdatní... řekl bych až nenormálně fyzicky zdatní...

Jednou jsme večer seděli na naší tradiční akci, kdy opékáme malé prase, popíjíme pivka, jíme nezdravé a úžasně dobré vepřové, kecáme a Pospa najednou:
„Sedmé už si nedám, musím zítra brzo vstávat... tak dobrou."
Byla teprve půlnoc, zábava v plném proudu, tak se ptám:
„Co je? Seš unavenej nebo co?"
„Ne, jedeme ráno s Ondrou na Pražskej marathón, tak se du trochu vyspat."
„Cožéééééé? A komu jedete fandit?"
Koukáme na něj všichni nechápavě.
„No, my tam běžíme...dobrou."

Druhý den odpoledne se vrátili a dál s náma popíjeli pivka. Skončili oba někde kolem dvacátého místa!!! Jóóó, abych nezapomněl, trochu je prej bolely nohy.

Takže tenhle můj kamarád Ondra mi onehdy v pondělí zavolal:
„Zítra odpoledne nepracuješ, deme umístit tvoji kešku jo? Našel jsem fakt super místo! Máš všechno připravený?"
Byl jsem fakt rád, protože jsme si tuhle akci slibovali půl roku.
„Jasně, keš mi leží doma už aspoň dva měsíce! Kam mám přijet?"

Po příjezdu autem na domluvené místo volám mobilem o další instrukce, podle kterých šlapu s GPS v ruce do hrozného kopce, kde se potkáváme a já už se těším na skvělé místečko pro mou geokrabičku. Nevím, jak je možné, že jsem úplně zapomněl, co je Ondra vlastně zač!!!

„Tak hele, teď poslouchej. Tohle je lano, osma, karabina, tohle je prosík, tohle sedák, tady se to drží, tady se to povoluje, prostě pohoda..."
„Jo bezva, mě je fuk co tady máš za krámy, kde je ale ta bezvadná schovka pro mou kešku?"
„Asi uprostřed stěny je perfektní jeskyně, úplně ideální pro tvou krabku!"

Pak přivázal lano k malému keříku, zařval „lanóóóóóó" a hodil ho dolů ze skály.
„Proč si zahazuješ to lano?" říkám nechápavě „Na tomhle keříčku budeš viset?"

Dostal jsem o něj strach (má se brzy ženit) a říkám:
„Hele to drží nějak blbě ne? Spadneš vole ne?"
Von na to:
„Neboj nespadnu, já totiž zůstávám nahoře. Lezeš ty! Budeš slaňovat!"

„Cože budu? Slaňovat? Ses zbláznil? Já mám závrať. K pohybu používám výhradně moderní prostředky jako jsou auta, lodě někdy kolo, já na tomhle laně dobrovolně viset nebudu! Myslel jsem, že tě budu maximálně někde ze spodu navigovat a pořvávat pokyny pro umístění krabky!"

Abych Vám to vysvětlil. Nejsem úplně nesportovní typ, před pětadvaceti lety a třiceti kily jsem třeba docela dobře běhal, lozil po stromech a tak... Nyní mám velice dobré fyzické předpoklady pro sporty, u kterých dobře využiju přírodní zákony. Moje oblíbená je například gravitace, pomocí které zužitkuji svou úžasnou hybnost. Třeba na lyžích po sjezdovce rychle dolů k bufíku... paráda! Ale teď po mě chtěl tenhle magor, abych lezl kamsi po skalní stěně, která má 35 metrů! Proboha!

„Nedělej drahoty! Poslouchals mě před chvílí, co jsem říkal?"
„Ne, neposlouchal!"
„Škoda, to jsem tě totiž teoreticky učil slaňovat! Měls dávat pozor!"

A v očích měl při tom tvrdý výraz vysokoškolského pedagoga, který naznačuje:
Jojo chlapče, mě nevadí že kašleš na přednášky, u zkoušky ti to spočítám, holomku.
Byl jsem ale v tu chvíli rozhodnutej, že dolů nepolezu ani za nic!

„Když nepolezeš, tak všem vykecám, ze seš srab a ještě si k tomu něco přimyslím!"
Znám Ondru dobře, takže to byly dost silné argumenty! Nejvíc jsem se bál, že to vykecá Áje :-(... Já mám totiž ženu, která vleze v zábavním parku na každou debilní atrakci (někdy v pubertě ztratila pud sebezáchovy), prostě se nebojí, bojím se vždycky jen já, že se jí něco stane. Určitě by se to pak dozvěděl od Ondry i Zemanisko, který jednou na jakési odstředivé atrakci (kam vlezl s mou ženou), prohlásil, že sice už chápe, jak se cítí muška, která se potká s předním sklem auta na dálnici a prdelka ji proletí hlavičkou.... ale že jdou ještě jednou! Oba by se mi určitě smáli!

Jisté je, že kdybych se nebál, že to Ondra vykecá, dolu bych nelezl. Jenže jsem se bál, tak jsem lezl.

Krabka je teď umístěna v perfektní jeskyni. Má ale jednu drobnou chybku. Nedá se k ní dostat. Na geocaching.com jsem ji ještě nedal. Myslím na toho kluka, který vlastně kdysi dávno způsobil, že jsem se úplně poprvé dozvěděl o geocachingu z televize. Bylo to tehdy myslím ve zprávách. Kluk lezl kamsi na skálu a pak spad. Ani nevím, jestli to přežil... Tehdy mě pouze napadlo: Co je to za blázna, že leze kamsi kvůli nějaké hře? Dnes už vím proč tam lezl a chápu ho.

Pokud tuhle kešku založím a na GC.com ji aktivují, bude jistě „pětková". Řekněte mi ale upřímně. Má taková keš smysl? Stojí to riziko, že ze stěny někdo slítne, za to? Místo je perfektní, ale fakt nevím.

 

Autor: Imagir

Přidat komentář

Komentáře ke článku

  • 08:43, 31. 07. 2008

    Gedzita

    No, upřímně, nevím. Určitě se najde pár dobře vybavených lezecky cvičených kešerů, kteří odlov vezmou zodpovědně, ale taky by se na krabku jistě vypravilo pár hazardérů, frajírků, kteří si tak leda zpřeráží hnáty (v lepším případě). Já bych se zakládat takovou keš bála, ale jsem zvědavá na hlas lidu :-)

  • 09:06, 31. 07. 2008

    prokestom

    1) nebyl to kačer, nelezl pro krabičku - jen náhodou ležela tam kam on spadl.
    2) Terén 5 ... já je nehledám, nemám na to. Ale znám kačery-horolezce, ti takové kešky rádi ( a bezpečně) loví - tak proč ne?

  • 09:16, 31. 07. 2008

    prokestom

    Jo, samozřejmě předpokládám, že správně označíš terén a vysvětlíš, že je pro horolezce (nebo jinak přiměřeně, v čem je to T=5). Jinak řečeno, podívej se, kolik je keší s T=5.
    Podstatné je, abys ostatním nezatajil, kam leze. Dál je to jeho věc, svobodná volba.
    No a jestli tam přesto vleze nějaké pako? Tomu říkám přírodní výběr.

  • 09:19, 31. 07. 2008

    pavels

  • 12:52, 31. 07. 2008

    Verenae

    Já bych ji rozhodně zveřejnila :)
    Myslím si že když je cache dobře označená a popsaná o co jde, tak na ni nikdo jen tak bez lana nebo nějak jinak nezodpovědně nepůjde. Podobných cachí je už taky pár a nevím o nějakém problému nebo katastrofě. Naopak pro ty co na takovéhle akce mají je to jedinečný zážitek a bude se jim tvoje schovka opravdu líbit a to za to přece stojí ne? :)

  • 20:43, 31. 07. 2008

    cztweety

    Takovahle cache rozhodne cenu ma.
    Mozna ti tam pujdou blazni bez matrose, ale to je holt riziko kazde 5* kese.( mno, snad ale nikdo takovej blazen nebude ;-) ).
    Pokud by pixla nebyla ulozena primo nekde kde se hodne leze, tak sup tam sni :-)))
    Me treba lezeni zacalo dost bavit. Takze dle meho osobniho nazoru, ZALOZ JI :-)
    Me na takovouhle pixlu urcite nalakas :-) Podle fotek to tam je pekne lezeni.

    Kazdopadne bych ale do listingu uvedl potrebnou vybavu, jen tak pro jistotu ;-)

  • 21:21, 31. 07. 2008

    petegeo

  • 10:29, 01. 08. 2008

    Medomyš

    Ano, takové keše mám rád. Vyhledávám spíše obtížnější keše, abych pro odlov musel opravdu něco udělat. Rozhodně zveřejni, takových je málo. Sice ti tam nepůjdou stovky lidí, ale čemu to vadí, že ?

  • 11:47, 01. 08. 2008

    sylvinka

    Milý Imagire, zapomínáš že my, tví přátelé, tě velmi dobře známe a to už ani nemluvím o tvé ženě. Tudíž by nás Ondrovy informace nemohly překvapit: -)). A navíc jsme tě ve výškách a na lanech (přece tenkrát na Silvestra) už viděli a statečný jsi byl:-).
    Poslední dobou mám dojem, že skoro každý má známého, který leze, takže nemyslím, že by keška zůstávala dlouho nenalezená. Tak s chutí do toho. Zveřejni.

  • 19:19, 01. 08. 2008

    Vancosi

    Už se na ni těším. Neváhej a rychle ji zveřejni.
    Jestli na třicetimetrovou skálu poleze někdo bez jištění, nebo odpovídajícího materiálu a spadne, tak by se to dalo chápat jako Darwinův přirozený výběr.

  • 22:46, 03. 08. 2008

    NdrU

    Napadá mě možnost založit ji jako mystery a pro uznání logu požadovat fotku s horolezeckým vybavením. Tím by se částečně odfiltrovali sebevrazi toužící po kešce za každou cenu

  • 12:33, 04. 08. 2008

    Ali

    Naprosto bez problemova kes, kterych je u nas zatim jen na desitky.
    Podel se geoprateli o hezke misto :)

  • 15:14, 05. 08. 2008

    MWH

    až jí aktivuješ tak si asi dám tu práci pro ní zajed podobné hovězí nápady mi nejsou cizí :-)

  • 13:04, 09. 08. 2008

    Ondra

    Ahoj, musím něco málo poupravit :-). Fotbal jsme hráli v trenkách (zrovna jsem vyhrával) a kolem dvacátého místa na maratonu byl akorát Pospa. Má totiž teorii, že čím rychleji běžíte, tím menší je to námaha, protože když běžíte pomalu, tak musíte závodit déle a to je únavné.

    Také bych chtěl upřesnit původní Karlovu strategii o umisťování kešky:
    \"já budu stát s pivem v bufetu a zespodu ti dávat instrukce, jak kešku založit\" :-)
    Což mu neklaplo, protože:
    a) znám jeho článek o georobotcích (aneb zneužívání dětí pro vyzvedávání keší z těžko přístupných míst jako křoví, kopřivy atd.),
    b) vládnu inteligencí přece jen o něco vyšší, než jeho čtyřletý syn,
    c) bufet s pivem tam žádný nebyl.
    Takže mu nezbylo, než se nasoukat do úvazku (přilbu odmítnul, prý by mu to pak přišlo nebezpečné) a slanit :-).

    Můj názor na možnost úrazu při hledání kešky:
    Podle mě je riziko, že si někdo ublíží, minimální.
    Při pokusu dostat se do jeskyňky zespoda je potřeba vylézt asi 20 metrů (jeskyňka navíc není vidět), přičemž bez lezeček (obuv na lezení) se nikdo nedostane výš, než do 3 metrů a i pro lezce je docela výkon vylézt cestu vedoucí přímo pod jeskyňkou.
    Při pokusu shora nepřichází do úvahy nic jiného, než slaňování. Výška skály je každému zřejmá okamžitě a od horní hrany je skála kolmá. Zároveň terén nad horní hranou skály není nijak nebezpečný, 2 - 3 metry od hrany vede turistická cesta.
    Samozřejmě počítám s adekvátním upozorněním u záznamu o keši.
    Takže pokud si někdo něco udělá, tak je to podle mě, se vší úctou, zmiňovaný Darwinův výběr.
    Otázkou spíše je, jak moc napovídat v popisu keše. Jeskyňka není vidět ani zdola ani shora. Umím si přestavit tyto varianty (příp. jejich kombinace):
    1. Dát souřadnice místa ve svislici pod jeskyňkou. Ke keši se dostanou zkušení lezci nebo někdo, kdo to tam dobře zná (tedy zkušený lezec).
    2. Dát souřadnice místa, kde je řetěz. Pořád bude asi napínavé to najít, viz. moje tápání. Ulehčit návody \"okolo borovice zprava\"?
    3. Uvést mezi kterými lezeckými cestami se jeskyňka nachází (\"Mezi Slyším očima a Diretkou\") a případně i vhodného knižního lezeckého průvodce (Autor, Název, Rok).
    4. Nejtěžší varianta je asi dát pouze souřadnice vstupu do jeskyňky, ty jsou nejspíš něco mezi souřadnicemi z 1. a z 2.

    Nejsem zrovna zkušený geokešer, takže snad nejsem moc mimo mísu...

  • 11:23, 10. 08. 2008

    Jarda315

    No parádička, už je to na GC.COM??? Pak nás informuj. Zdar..

  • 00:09, 29. 08. 2008

    El Carlos

    Ahoj,

    taky bych se nebál zveřejnění. Rozhodně méně než založení :-D

    Ber to tak, že zabít se ti může jouda i u keše, která je uprostřed pole, ale holt 100m od ní sou koleje a jeho napadne si ulehčit cestu.

  • 21:19, 11. 11. 2008

    pledok

    Rozhodne zverejnit!
    kazdej dobrej napad a neco vic nez \"krabicka v krovi za mestem\" se pocita..
    ja moc kesky nelovim, jsem linej, takze jen kdyz jdeme nekam s detma, nalakaj me, abych se zvednul od pocitace, ale jednu na lane uz mam ve Skrovadu a byl to ouzasnej lov..
    rozhodne zverejnit..

  • 12:04, 26. 09. 2011

    sharkcom

    Safra když jsme u těch výšek, co dát kešku na oběžnou dráhu??? :-))

  • 09:57, 20. 11. 2011

    Igor

    to sharkcom: Tam už je - http://coord.info/GC1BE9

    Nechápu že zvažujete jestli se někdo půjde do kytek nebo ne, jste snad bytosti kteří mají mozek.
    Pokud to není v rozporu s pravidly GC a dole není třeba železnice, nebo turistická stezka kde by mohl třeba padající kámen nebo lezec :)), někoho jiného ohrozit, tak říkám zveřejnit.
    Taky se nebudu přeci potápět do 20m, když nemám výcvik a vybavení (osobně se nepotopím ani do 2 metrů, když jsem neplavec). Mávnu nad ní rukou a jde se dál... Prostě jsou věci na které mám nebo ne. Pokud si chci hranici posunout zase o kousek výš, tak jdu nejdříve za někým kdo tomu rozumí a poradím se s ním. Samozřejmostí je že už mám něco podobného za sebou.
    No a teď asi konkrétně k tomuto umístění - obávám se že je toto místo již obsazeno, z důvodu psaní tohoto článku (2008) a teď je již 2011 další faktor je masovost této zábavy, tudíš je to již pasé.

Přidat komentář


Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.
Vaše jméno a e-mail stačí zadat pouze poprvé, systém si pro příště Vaše údaje zapamatuje. Jste-li zaregistrováni v systému Gravatar, bude k vašemu komentáři připojen i obrázek. Pokud je to možné, komentáře prosím pište česky, s diakritikou, děkujeme!



Přidejte svůj článek

Seznam autorů

Seznam pokladů

Handy Geocaching