Geočundr s malým chlapem

Vydáno: 27. srpna 2010 | Autor: Imagir | Rubriky: Geocaching s dětmi | Tisk

Oznámkuj článek:

Oznámkuj cache:

Hrozně moc jsem chtěl jet na čundr pod stan. Dlouho jsem tak nikde nebyl a lákala mě představa hledání pokladů při cestě beze spěchu a s nejasným cílem. Bylo mi celkem fuk, kam pojedeme. Vzal jsem Adama, a vyrazili jsme autem na jih.

Babičkovské obavy, že je ještě malej, že mu bude zima, že bude spát na tvrdým, že nebude mít pravidelnou stravu už přece řešit nebudu. V pěti letech je chlap starej dost a spoustě věcí stejně rozumí líp než já. Zima mu bude, spát na tvrdým bude taky a pravidelná strava ho vůbec nezajímá.

Takovej čundr s malým chlapem je bezva zážitek. V noci se ve stanu dozvíte spoustu důležitých věcí. Třeba jestli je silnější fotonové dělo nebo magneticky štít, proč může vesmírná raketa letět rychle a jestli je silnější trajekt nebo Pipi Dlouhá punčocha. Dozvíte se taky, jestli je lepší narodit se jako kluk nebo holka...

Dostanete i velmi záludné otázky. Třeba: „Máš nekonečně mnoho jablek a 10 jich sníš. Kolik ti jich zbude?" Já vážně nevím...

Příprava cesty byla stejně jednoduchá jako samotné rozhodnutí. Vy sklepě byl zaházenej starej plynovej vařič, ešus, karimatky, spacáky. Všechno včetně oblečení jsme narvali do kufru a na zadní sedadlo... místa je dost, jsme jenom dva kačeři. Po krátké kontrole byl přihozen i náš jednočlověkový stan, který má dole menší díru, ale v létě to přece nevadí. Pak jsme zajeli do suproše a koupili jídlo, abychom byli totálně nezávislí, a aby byl náš výlet co nejlevnější.

Já moc nakupovat neumím, nevím, co mají ve kterých regálech, takže to bylo jednoduché. Co nebylo vidět při rychlém průjezdu s vozíkem, to jsme nekoupili. Naše stará kempingová lednice byla kompletně naplněna zeleninou. (Mrkve, rajčata, ředkve, papriky a hlavně kedlubny, které mi z nějakého důvodu připadají jako plnohodnotná potrava...) Pak ještě chleby, těstoviny, vody, sirup do vody a taková ta rozpustná jídla, co se jen zalijou horkou vodou a nejsou údajně vhodné pro děti. Cena celého nákupu byla 1600 Kč. Tak tohle jsem nabalil já. Adam k tomu ještě přidal další nezbytné věci: žirafku Vači na spaní, pejska na baterky plus jedny náhradní, soubor stolních her a šátek na hlavu, protože mu Ája omylem ostříhala vlasy mým holícím strojkem na délku vousu 1.

Druhý den dopoledne vyjíždíme, je nám fajn, kecáme a dobře se máme. Za pár hodin projíždíme Rakousko a jsme v mém oblíbeném Slovinsku. Po krátké poradě míříme do kempu u jezera Bled. Kemp je kousek od vody, je perfektní, čistý a stojí 12 éček na den.

Druhý den chodíme po okolí, hledáme krabky a líbí se nám tady tak moc, že zůstáváme ještě další noc a den. Je pravdou, že nás přepadla zima, střídavě prší a stan je totálně promočený. Ještě že mám celkem 5 spacáků. No, co už s tím. V nejhorším vlezeme do auta. V noci se nám ale díky totálnímu vysílení parádně spí (mě každopádně!).

Poslední dnešní otázka před spaním (po předchozích dvaceti zodpovězených) byla:

„A kdy ses vlastně narodil?"
„V roce 1971"
„Hmmm...fakt? To si teda musíš pamatovat hodně věcí z pravěku!"

V kempu jsem druhý den zjistil, že se dítě vůbec nemusí nutit k jídlu!! Kolem druhé hodiny odpoledne se mě po desetikilometrovém výletu Adam ptá, jak to obvykle bývá na čundru s jídlem. Když jsme pak uvařili jednorázové jídlo z kelímku, tak všechno krásně spapal. Babičky by měly radost :-)

Hned vedle nás se utábořily dvě holandské holky s malým prckem. Trochu jsme si povídali, vyměnili si pár tipů na hezká místa ve Slovinsku a kluci pobíhali okolo. Malý holanďánek byl zpočátku v pohodě, ale maminka jej nervózně sledovala a byla jako na trní. Pak jsem pochopil proč. Kluk byl trochu nervní a rozhodl se přivlastnit si Adamova psa na baterky. Adam mu nasadil takovou tu srandovní, ale účinnou dětskou kravatu a švihl s ním do bláta. Klučina se nějak divně rozzuřil, řval jak pominutý a začal kousat, což jsme už museli ukončit. Holka pak vysvětlovala, že se mu to někdy stává. Radši jsme se rozdělili a šli na vejlet sami. Jeden starší manželský pár nás v kempu pozoroval a poté, co jsme jim podrobně vysvětlili, co stále hledáme v těch vytištěných mapách, dostali jsme ještě jako dárek červeno-černý holandský deštník.

Večer mě chvíli po usnutí opět vzbudila otázka:

„A koho máš radši? Mamku nebo Obamu?"
„Ježiš, to je otázka. Na Obamu já seru!"
„Aha! Takže mamku! Já to stejně věděl."

Další naše putování zkrátím, protože bych jinak popsal i pět stran.
Už třetí den prší, tak dumáme, kam se schováme. Přece jen nechci, abychom se vrátili nemocní, protože by nám pak byl další geočundr zakázán vyšší instancí.

Navštívili jsme obří jeskynní komplex Postojna Jama a odlovili stejnojmennou earth cache (GC1PPWD). Když píšu, že je tahle jeskyně obrovská, tak to myslím doslova. Pokud jste někdy navštívili jeskyně v Moravském krasu, tak si vnitřní prostory vynásobte tak 1000x a pokuste si to představit. Toto místo za návštěvu rozhodně stojí. Jen se připravte na hodně dlouhé čekání před pokladnou a vchodem. My měli štěstí. Bylo hnusně, takže jsme čekali asi jen hodinu.

Další den přijíždíme na Slovinské pobřeží do města Portorož a vzhledem k tomu, že opět poprchá, hledáme nějaké ubytování v suchu. Kemp je tady stejně dost drahý, takže hledáme apartmán. Na infocentru se tváří, že pod 60 éček se tady ubytovat nikde nedá, a proto hledáme na vlastní pěst. Asi po hodině jsme našli domek, kde nám slíbili pokojík pro dva s umyvadlem a záchodem za 35. Láce to nebyla, ale Adam se dalšího spaní ve stanu trochu obával, tak jsem byl rád i za něj.

Dva dny jsme se střídavým úspěchem hledali keše na Slovinském pobřeží a užívali si konečně slunce a teplo. Mají to Slovinci na pobřeží celkem hezké, ale pro delší pobyt s dětmi místní moře nedoporučuju. Jen velmi obtížně najdete místo, kde se dá jít s dětmi pozvolna do vody. My takové místo vůbec nenašli. Všude u břehu byla hned hloubka a tak místo blbnutí a vodních radovánek jsme se učili plavat.

Hezkou keš jsme objevili ve městě Piran (GC1XNRB). Adam z ní měl velkou radost, protože nálezu předcházel zážitek, na který jen tak nezapomene a byl po něm mírně v šoku a zadumčivý. Vylezli jsme na místní věž, která byla otevřená (Myslím, že k údivu každého statika, který viděl ty schody.), abychom se rozhlédli a já něco vyfotil. Jak tam tak stojíme a koukáme dolů začaly odbíjet zvony. A byl to teda mazec. Bylo už totiž 6 a k tomu ještě tři čtvrtě...

Po šesti dnech bylo dojezeno téměř všechno jídlo, vypita všechna voda a začíná se nám trochu stýskat. Cestu zpět volíme jinou. Za zmínku a jako tip na návštěvu stojí každopádně Predjamski grad (GCKBT8) - dřívější sídlo loupeživých rytířů a pak ještě sedlo Vršic (GC1Z2GW) jižně pod Krajnskou Gorou.

Sakra, ale ta keš nahoře v sedle Vršic nám odolala. Nechápu to. Místo bylo totiž naprosto jasné, několikrát jsme se tam dívali... fakt nevím. Výhled byl každopádně super.

A pokud vás zajímají odpovědi na otázky ze začátku článku, tak prosím, tady jsou:

Fotonové dělo je samozřejmě silnější, protože klidně prostřelí magnetický štít.
Vesmírná raketa může letět rychle, protože tam nejsou žádní policajti.
Silnější je pochopitelně Pipi Dlouhá punčocha, protože ta přece uzvedne i koně.
A jestli je lepší se narodit jako kluk nebo holka???
To máte fuk. Pokud byste se narodili jako někdo jiný, tak byste prostě jen ovládali jinou bytost!

A na úplný závěr ještě vysvětlení problematiky s nekonečně mnoha jablky, které mi včera poskytl můj přítel John:

Nekonečně jablek ---> hafo Calvadosu.
Dle věty B. Lejuklidovy: Pakliže Calvadosu je hafo, deset jablek je irelevantních.
Hafo Calvadosu ---> nekonečně jablek.
Q.E.D. (jak pravil doc. Čučka)

Kódy pokladů o kterých se zde psalo: GC271H1, GC271QH, GC1PPWD, GC1XNRA, GC1XNRB, GCKBT8, GC1Z2GW

Autor: Imagir

Přidat komentář

Komentáře ke článku

• 19:37, 27. 08. 2010

Berusenka

Ou jeskyně ve Slovinsku jsou nezapomenutelné. Vršič, pobřeží a krajina kolem Krajnske gory je v každou roční dobu nezapomenutelná.

• 19:41, 27. 08. 2010

viopes

Jeskyně jsou parádní...a ty všetečné důležité otázky malého mudrce si dovedu živě představit :-D,mám dvě děti a kolikrát jsem s odpovědí v koncích...:-D

• 22:46, 27. 08. 2010

comparare

Tý jo,tak to jsem přečet jedním dechem,moc pěkně napsaná a zážitky jistě nezapomenutelné,snad se mi to taky jednou s malym chlapem povede ;-)

• 22:53, 27. 08. 2010

FX

Možná je silnější než magnetický štít, ale takový Chuck Norris si fotonovým dělem čistí zuby... :-)
    Pěkný článek, díky za něj.

• 23:07, 27. 08. 2010

polas_CZ

Super článek,
    navíc většinu míst znám a mám je na fotkách.. jen jsem u moře byl jako mudla :-) Snad se tam ještě podívám - mám to tam rád. A moře je výborný, jen musíte dávat bacha na šutry.

• 09:11, 28. 08. 2010

Jestrab2

Super geocestopisný článek!Musím si prohlédnout místa dle GC kódů.O těch jeskyních jsem už slyšel a asi viděl i dokument...:-)
    Díky za podělení se s pěknými zážitky se synem!

• 20:54, 29. 08. 2010

MWH

s těmi oázky jsem se vážně bavil takové dokáží být děti.(mam 3) Jinak vám přeju ať to není poslední vandr protože kluk na to bude do budoucna hrozně rád vzpomínat.

• 21:29, 29. 08. 2010

MadDog

Diky moc za pekny clanek, uz dlouho jsem se tak hezky nepovalil :) fakt moc diky! :)

• 07:05, 31. 08. 2010

renatask

úžasný článek, docela odvaha, jako matka dvou dětí ( kluk 4 roky a holka 1,5 ) se divím, že byl takový výlet dovolen, já bych tuhla doma strachy. Ale nakonec proč ne, něco takovýho bych taky chtěla \"zažít\". A ty supr otázky malého Adama...asi se mám na co těšit :-) .....renatask

• 08:15, 31. 08. 2010

sedento

Postojnaja jama je moc pěkný jeskyní komplex, až tam jsem poprvé viděl maceráta (jeskyního), zajímavý živočich. Kousek od tud Lipice a lipicáni. A termální jezero v Bledu taky super i s širokým okolím.
    Pěkný článek o perfektním čundru, děti nemám, jen 5 synovců takže s takovou bandou by to nešlo, neb by se nám polovina utopila a druhá poztrácela v jeskyních.

• 13:11, 01. 09. 2010

grysom

Pěkný článek. Podobně velké jeskyně jsem viděl ve Francii v Provance, ale na jméno si teď nevzpomenu. Každopádně beru tento článek za dobrý tip kam na výlet. :)

Díky.

• 09:10, 02. 09. 2010

Saman

Moc putavo napisany clanok, gratulujem k peknemu geocundru :)

• 09:22, 20. 09. 2010

AZULKA

Díky za krásný tatínkovský článek...Protože dělám 3dětem tátu-mámu tak fandím všem tátům,kteří si umí otcovství tak krásně užívat.Musela jsem se smát u 5spacáků.Já jezdím všude jen s batohem(auto nemaje) a to jsem s dětmi dala už Apeniny,Rodopy i Pyreneje.Držím palce při dalším geočunru,třeba \"jen\" po Čechách.

• 10:25, 13. 10. 2010

Majka

Úplně náhodou jsem narazila na tyto stránky a zjistila, že existuje něco jako geocaching. Tvůj příspěvek je skvěle napsanej. Jen tak dál!

• 14:01, 23. 07. 2017

peter

The latest craze fidget spinner toys everybody is talking about are here from C2BPromo.com for your customization with your brands, logos or business messages as promotional fidget spinners or branded fidget spinners or Logo Fidget Spinners for your marketing campaigns, trade show giveaways, corporate gifts, promotional gifts and event giveaways. You are guaranteed your audiences will love them, spin them right from the package and spread your business message out! Check out the largest product line of Custom Fidget Spinners in the industry at C2BPromo.com, the No. 1 factory-direct Custom Platform of promotional products to save up 60% and free shipping and free logo here!
    Custom Fidget Spinner
    https://www.c2bpromo.com/custom-branded-logo-fidge t-spinner-toys-promotional-products-gifts.html

• 21:08, 24. 07. 2017

peter

I havent any word to welcome this post.....Really i am inspired from this post....the individual who make this post it was an awesome human..thanks for imparted this to us.
    watch doctor who online
    https://www.sharecare.com/user/sarang-care/blog/po st/get-your-reference-report-in-this-online-chines e-traditional-medical-clinic

• 17:36, 19. 08. 2017

Robinajck

You have done a great job on this article. It’s very readable and highly intelligent. You have even managed to make it understandable and easy to read. You have some real writing talent. Thank you.
    Daniel

• 09:48, 23. 08. 2017

peter

A debt of gratitude is in order for posting this data. I simply need to tell you that I simply look at your site and I discover it exceptionally fascinating and enlightening. I can hardly wait to peruse loads of your posts.
    Linda

• 13:22, 11. 10. 2017

Ashar Seo

it was a brilliant opportunity to visit this sort of site and I am cheerful to know. much obliged to you such a great amount for allowing us to have this open door..

instaforex account
    http://instaforex-africa.seowebanalyst.com/2015/09 /09/Instant-Forex-Account-Advantages-VS-Other.html

• 13:19, 16. 10. 2017

Ashar Seo

pleasant bLog! its fascinating. much thanks to you for sharing....

more bonuses
    http://www.emailmeform.com/builder/form/616P2M4fD6 QReB8w2jEibSNqY

• 13:19, 16. 10. 2017

Ashar Seo

Great artcile, however it would be better if in future you can share more about this subject. Continue posting.

get the facts

Robinjack

• 10:21, 04. 11. 2017

peter

Incredible Information sharing .. I am exceptionally glad to peruse this article .. a debt of gratitude is in order for giving us experience info.Fantastic pleasant. I welcome this post.
    why apply for small business loan online https://thelendingmag.com/apply-for-small-business -loan-online

• 14:51, 04. 11. 2017

Ashar Seo

I truly adored perusing your website. It was extremely all around composed and straightforward. Not at all like different online journals I have perused which are truly not that good.Thanks alot!

laundry delivery nyc

• 14:51, 04. 11. 2017

Ashar Seo

If it\'s not too much trouble share more like that.

amsterdam escorts

• 12:48, 05. 11. 2017

peter

If you’re thinking of making a purchase in the jewelry arena, the brands that rank high with consumers are Tiffany, Cartier, Harry Winston, and the like. As you read the names of these famous retailers, their brand equity pops up without prompting. In the back of your mind you probably have a vision of a robin\'s egg blue box or the red box of Cartier
    free tour estocolmo http://www.stockholmfreetour.com

• 21:55, 05. 11. 2017

Ashar Seo

I as of late went over your site and have been perusing along. I thought I would leave my first remark. I don\'t recognize what to say with the exception of that I have delighted in perusing. Decent blog, I will continue going by this online journal all the time.

Thomas Frank Paquin

• 09:57, 09. 11. 2017

Seo

• 14:51, 11. 11. 2017

Ashar Seo

Extraordinary article Lot\'s of data to Read...Great Man Keep Posting and upgrade to People..Thanks

puma watch

• 08:02, 21. 11. 2017

• 10:28, 21. 11. 2017

peter

best photography studio in Katy http://candyfoxstudio.com

• 10:51, 21. 11. 2017

Ashar Seo

Intriguing post. I Have Been pondering about this issue, so much obliged for posting. Really cool post.It \'s truly extremely decent and Useful post.Thanks

Global Freight Forwarders
    http://quote.globalforwarding.com/freight-forwarde r-quote/

• 10:52, 21. 11. 2017

Ashar Seo

i was simply perusing along and happened upon your web journal. simply needed to say great online journal and this article truly helped me.

women\'s clothing

Přidat komentář

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.
Vaše jméno a e-mail stačí zadat pouze poprvé, systém si pro příště Vaše údaje zapamatuje. Jste-li zaregistrováni v systému Gravatar, bude k vašemu komentáři připojen i obrázek. Pokud je to možné, komentáře prosím pište česky, s diakritikou, děkujeme!

Přidejte svůj článek

Seznam autorů

Seznam pokladů

Bacha na aligátory, jsou to mrštné potvory!