Geocaching v USA podle Šelmice

Vydáno: 25. února 2009 | Autor: Šelmice | Rubriky: Hledání pokladů | Tisk

Oznámkuj článek:

Oznámkuj cache:

Jelikož jsem měla možnost ochutnat, jaké to je kešovat v zemi, ve které byl položen základ geocachingu, chtěla jsem o tom podat zprávu i tady v zemi, kde má geocaching úplně jiný rozměr. Proč? To se dočtete dále v článku...

Ale popořádku... Pokud Vás nezajímá jak a kde jsem co lovila, tak přeskočte až na poslední odstavec se závěrem :-)

Po docela dost únavné cestě a ještě únavnějších kontrolách a pobíhání po letištích ve Vídni a Atlantě jsem se konečně vyhrabala z letadla a setkala se po 3 měsících se svou drahou polovičkou Michajlem na letišti v Jacksonvillu (http://en.wikipedia.org/wiki/Jacksonville,_Florida), největším městě Floridy. Pořádně se přivítat a honem půjčit auto a odjet do motelu. Nemohla jsem dospat, protože jsem se strašně moc těšila na to, až si ulovím první kešku v zemi zaslíbené.

Tak ráno rychle nasedat do auta a na něco vyrazit. Za celkem slušné peníze při výborném kurzu kolem 15 dolarů jsme pořídili autonavigaci a tak bylo hledání nejbližších kešek opravdu velice jednoduché. Než jsem si zvykla na automatickou převodovku a semafory na druhé straně křižovatky, tak jsem již stála v místě, kde se měla nacházet první schránka GC1EEZ5.

Michajl ji už měl odlovenou o den dříve a tak jen z povzdálí fotil. Stojím na začátku džungle a nic... "Vždyť na ni koukáš!" povzbuzoval mě Michajl. Já jsem však byla slepá jak patrona a docela mi trvalo než se na mě usmála, ale byla to moje - první americká keš!

Schovka sice úplně jednoduchá ale samotná keška maskovaná hodně dobře. Šroubovací schránka válcovitého tvaru, takové větší micro, pověšená ve výšce asi dvou metrů na stromě mezi listy, málem jsem na ni nedosáhla, ale moc moc se mi líbila, i když listing byl vlastně o ničem.

Po zalogování pod Michajla jsme vyrazili ještě na jednu lehkou mikrokeš u obchodu s náhradními díly GC191QK. Tam už bylo nalezení o dost lehčí ale radost pořád stejná.

Poslední pokus před cestou zpět do motelu mělo být Michajlovo včerejší DNF na GC19D3Z, kde byla keš asi vážně ztracená. No nevadí, aspoň jsme viděli mraky ještěrek a blízký pivovar a navíc příležitostí si odlovit jakoukoliv jinou bude ještě dost. Raději jsme v klidu posnídali americké wafle a míchaná vajíčka nedaleko místa našeho neúspěchu a pak se vrátili do motelu připravit se na odjezd.

Naše cesta z Jacksonvillu směřovala do blízkého St. Augustine, nejstaršího města v celých Spojených státech, kde jsme hned narazili na virtuální keš GCB34B u krásné a zachovalé vojenské pevnosti ze 17. století Castillo de San Marcos (http://en.wikipedia.org/wiki/Castillo_de_San_Marcos). Po rychlé prohlídce pevnosti a nakoupení pár suvenýrů vedlo naše putování na několik dalších místních keší GCGMAE, kde na nás čekala konečně i pořádná regulárka GC10YQX.

Dost dobře schovaná šroubovací tuba zastrčená pod vykotlaným zbytkem stromu a zaházená listy palmy odolávala sice trochu déle, ale o to větší bylo uspokojení a radost z nálezu. Provedli jsme mezinárodní výměnu travelbugů a mincí z ČR za ty místní, opětovně zamaskovali a razili dále. Tahle keš patřila k těm nejkrásnějším jaké jsme na našem putování po Floridě, Georgii a Jižní Karolíně měli možnost vidět.

Nejvíce jsem se v USA těšila pochopitelně na Míšu a kešky, ale jedna věc mě pořád nenechávala klidnou a neustále jsem na ní musela myslet... a sice koupání v moři. Nebo spíše v oceánu, Atlantickém oceánu abych byla přesná a právě to byl další bod v našem nabitém plánu.

Úžasná pláž kousek za městem byla to pravé, aby se naše (Míša za ty tři měsíce u mariňáků neměl možnost se vykoupat v Atlantiku) touha po slané vodě naplnila, my se vyblbli ve vlnách, pochytali trochu bronzu, nafotili TBcka a coiny a spokojeně mohli pokračovat v kešování na GC11JDD kousek od zmiňované pláže, GCF08B pěknou virtuálku v parčíku a mikrošku GCKYGZ na benzince pod mrakodrapem ve městě Daytona Beach. Z Daytony jsme už zamířili na noc do motelu v Cocoa Beach, kde jsme se nemohli dočkat návštěvy NASA plánované na další den.

Kennedy Space center (http://en.wikipedia.org/wiki/Kennedy_Space_Center) na Merrit island je jedním z hlavních turistických cílů na celé Floridě, navštíví ho kolem 3 milionů lidí za rok a my jsme nemohli chybět.

V blízkém městě Titutsville je sice keší spousta, my však pomýšleli na jednu jedinou, virtuální keš GCBD49, umístěnou přímo v areálu NASA centra, podmíněnou zaplacením nemalého vstupného (kolem 40USD) a zjišťováním indicií přímo na ostrově. O navštívení NASA jsem snila od dětství a proto mě ani nevadilo, že čas strávený čekáním ve frontách se blížil dvěma hodinám, ale projížďka po ostrově v autobusu s výkladem o všem zajímavém za to rozhodně stála.Kromě virtuálky, odpalovacích ramp, obrovské budovy, kde se kompletují raketoplány, různých filmů o vesmírném cestování, maket modulů a raket a všeho možného se nám ukázal i jeden z několika orlů bělohlavých, kteří obývají Merrit Island, prostě nádhera.

Měli jsme s sebou jeden raketoplán z Čech TB26WQY, který měl za úkol, navštívit keš v okolí Kennedy Space centra a vrátit se s námi domů. Takže jsme ho neustále po celém rozlehlém areálu tahali s sebou a nadělali jsme mu hromadu fotek. Na své si přišel i můj GC Touch the Moon TB262AA, jelikož se tu můžete přímo dotknout kousku měsíčního kamene, určitě měl radost. Po odjezdu jsme ještě se zajeli vykoupat na pláž a hurá směr Miami.

Další den v Miami jsme moc nekešovali, jednak počasí tu nebylo moc příznivé a také jsme měli dost nabitý program. Miami Sea Aquarium (http://en.wikipedia.org/wiki/Miami_Seaquarium) a jeho parádní atrakce nám daly dost zabrat a splnil se mi i další dávný sen. Vidět naživo nejinteligentnějšího mořského savce. Delfínů tu bylo více než dost, dokonce i ten ze seriálu o delfínu Filipovi (Flipper) a dělali všelijaké akrobatické kousky. Roztomilé bylo i úsměvné vystoupení lachtanů a tuleňů, fascinující představení žraloků, aligátorů, sviňuch, různých roztodivných ryb a dalších mořských živočichů se nám oběma moc líbilo ale nejvíce našeho nadšení sklidila nádherná a majestátní kosatka Lolita.

Po strávení všech těch zážitků z akvária už jsme jen projeli městem, prohlédli si obří zaoceánské parníky, které mají nástupiště spíš jako hlavní nádraží,mrakodrapy a další architektonické skvosty Miami. Jedním z nich byla i „historická" budova Miami freedom Tower z roku 1925, u které jak jsme později zjistili je virtuální keš GC1DA5, která se v našich statistikách se rázem objevila jako nejstarší založená.

Naše putování na jih jsme chtěli zakončit na nejjižnějším místě USA na ostrůvcích spojených i několik mil dlouhými mosty - Key West(http://en.wikipedia.org/wiki/Key_West,_Florida).

Naší startovací pozicí byl motel v Homestadu (kousek pod Miami), kde naše celodenní výprava i skončila. Hned po ránu jsme si dělali zálusk na keš u Fantoma (stíhací letadlo U.S.Airforce) GC17KET. Měli jsme ale smůlu protože se v okolí keše pilně pracovalo a tím vzniklo i naše druhé americké DNF.

Po cestě jsme si spravili chuť na keši Anna´s beach GC12NM5 - náš první americký ammobox. Původně jsme zde sice stavěli výhradně kvůli koupání a potápění, ale těsně před odjezdem Michajl ještě zkontroloval notebook a ejhle někde tu je mrška. Maskování schránky celkem slabé, skrýš nic moc, ale za to pořádná krabka a možnost dalšího zanechání českého GC takže paráda.

Přímo na Key Westu jsme stihli 3 krásné virtuální kešky. Jednu v parčíku s bustami významných osobností GCAA24, další u památníku potopení lodě Maine GCA4D9 a poslední na místě jen 90mil od Kuby GC2C32, dále jedinou námi ulovenou americkou earthku GC17N8T na pobřeží se západem slunce a hromádku benchmarků pro zkrásnění našich statistik.

Další naše nalezené fyzické krabičky GC1EQ8V, GC14QY9 nás moc neohromily, neboť to byla jen samá mizerně schovaná mikroška, většinou s plným logbookem. Kešky jsou tu hůře udržovány ale zato mezinárodní geocacherství tu díky čilému turistickému ruchu opravdu kvete. Kromě schránek jsme na Key Westu navštívili pár obchůdků, zajímavých staveb, v přístavu jsme pozorovali obrovské ryby prohánějící se mezi loděmi a hlavně se nám naskytl nezapomenutelný pohled na TORNÁDO... sice ne moc velké a ani dlouho nevydrželo, ale byl to nepopsatelně silný zážitek...

Při návratu z Key Westu byla už skoro tma a cestu nám znepříjemňovali krabi pletoucí se pod kola, pěknejch pár sme jich přejeli.

Po přespání v Homestadu vedly naše další kroky do města Naples na západním pobřeží Floridy a tudíž ke kouzelným plážím Mexického zálivu. Několik hodin řízení národním parkem Everglades (http://cs.wikipedia.org/wiki/Everglades) jsme si zpestřili odlovem virtuálky GC124W a zastavením na cache Cryptozoology GC10ZDN, další větší schránka, jen tak pohozená v trávě za sádrovou gorilou v životní velikosti. Všude kolem spousta sádrových zvířat, ale i živý páv a obchůdek se suvenýry. Zalogováno, nechávám tu svůj český GC od JakTeamů a jdu s Michajlem dovnitř obchodu omrknout nějaké ty blbůstky. Uvnitř jsme se ale nestačili divit, součástí bylo totiž i takové minizoo, ve kterém nám majitel ochotně vše ukázal a popovídal nám o jeho mazlíčcích. Za chvíli už v ruce držíme malé i velké hady, včetně obřího škrtiče, masožravé i mírumilovné želvy, papouška kakadu a malého aligátora a začíná mi docházet jak je šíleně fain, že jsme se tu jen díky geocachingu zastavili. Na dvorku měl i dva dospělé aligátory, které šel do výběhu nakrmit, docela nás mrazilo, když metr od majitele syčel obrovský aligátor. Jen velmi těžko jsme se loučili a vyráželi dále do Naples.

Po cestě nás udivovala krásná a velká auta typu Hummer před vchody do indiánských vesniček a aligátoři ve vodě podél cest. Jeden už dokonce koukal skrz svodidla a chystal se nám skočit pod kola, naštěstí se nám nepodařilo žádného přejet a v pořádku jsme dojeli do Naples, tam nás ale překvapil tropický slejvák a popohnal nás až ještě blíže St. Petrsburgu do Venice. Tam už jsme se ubytovali v motelu a vyrazili na pár nočních kešek v okolí. Vcelku pěkná micro na historickém vagóně GCXD38, logbook v pytlíku schovaný v ptačím hnízdě na stromě GC1FJAA a ještě jednu městskou micro GC11TPM.

Pěkná smallka GC165XJ načala náš další důležitý den kešování a cesta z Venice dále na sever nám hned lépe ubíhala. Pak se nám podařilo zastavit mezi mrakodrapy v Sarasotě na jedné větší keši GC18BBH v krásném parčíku a ještě se projet po okolí a vykoupat se a hurá dále do muzea Salvatora Dalího v St. Petersburgu, za budovou muzea jsme zůstali zírat na volně žijící delfíny lovící v zátoce přístavu, pár fotek a šup na úchvatné pískovo-mušličkové pláže Treasure Islandu.

Jelikož nás po chvíli válení na pláži přestalo bavit, tak jsme jezdili a lovili po okolí a že bylo co. Jen byl pořád problém zvyknout si na to, co je to vlastně mikro a jak vypadá. Podařilo se nám i spatřit geocachera v autě (měl na autě přilepený TB s číslem 225) a odlovit šikovně schované nanokeše GCY9EA, GCPDDQ. Další ulovené se schovávaly buď v parčících, nebo v blízkosti pláží GCPXN7, GCMD66, GC1B4M0 a moc nás nadchly.

Předposlední den jsme věnovali dlouhé a úmorné cestě na sever a pozdě v noci jsme dorazili do Jižní Karolíny na základnu UNITED STATES MARINE CORPS na Parris Islandu (http://www.mcrdpi.usmc.mil/), kde Michajl trávil poslední 3 měsíce výcvikem drill instructora. Po přespání mě Michajl provedl základnou a společně jsme ulovili pár benchmarků a celkem nudnou micro na parkovišti nákupního centra GC19T2Y.

Jelikož už byl čas vyrazit domů, dojeli jsme do Georgie a ještě ulovili keš TB hotel GC1DJZN u letiště v Savannah odkud odlétal Michajl, na mě už zbývala jen cesta autem zpátky na Floridu do Jacksonvillu, vrátit auto a odlet domů.

Loučili jsme se sice geouspokojení ale obrovsky natěšení na pořádné české keše!

Všude dobře, doma nejlíp!!!

Pár postřehů na závěr, které Vás asi zajímají nejvíc:

• - Myslím že všeobecně se v USA zakládají spíše jen tradiční kešky.
  • - Multiny a ještě staré virtuálky jsou na druhém místě.
  • - Mysterek je minimum, earth kešky taky nic moc.
  • - Listingy jsou asi největší slabina amerického geocachingu a autoři by se od nás mohli hodně učit. Obvykle listing obsahuje pouze dvě věty či jeden krátký odstavec, obrázky nenajdete, fotky k logům dá málokdo.
  • - Četnost keší je vysoká v hustěji obydlených částech, na každém rohu či odpočívadle stačí zapnout GPS a jít si pro keš.
  • - To, že je keš aktivní neznamená, že tam je, odnést si za den desítky DNF je v Americe (jak jsme se z logu na keškách dočetli) normální.
  • - Autoři se většinou o kešky moc nestarají.
  • - Při hledání mikro spíše očekávejte černý vysouvací kvádr na magnetu, zřejmě nějaký obal od klíčů - už jsme ho tu v ČR taky potkali, filmovky moc nenajdete.
  • - Pokud nejste adrenalinový typ, tak při kešování na Floridě či Jižní Karolíně nedoporučujeme chodit na kešky do lesa. Nachází se zde spousta odpornýchpavouků, kteří Vás můžou zohavit na celý život.
  • - Všude je strašná spousta ještěrek a veverek.
  • - Od amerických kešek neočekávejte nijak extra vymakané úkryty, výjimky se ovšem najdou.
  • - Bez autonavigace se Vám tu bude opravdu špatně pohybovat, značení je pro našince nepřehledné, výhodou je ovšem značení ulic, ve streets a avenues se orientuje vážně dost dobře.
  • - Silnice tu mají opravdu perfektně udržované, standard jsou alespoň dva pruhy, předjíždí se na silnicích i zprava (tak se toho nelekejte), řidiči jsou tu slušní a nejsou nervózní.
  • - Já osobně doporučuji do okolí Národních parků Floridy a k močálům vhodný repelent a všeobecně pak úsměv na tváři!

Hodně úspěchů při hledání v Čechách i cizině přeje Šelmice a Michajlpetrof. Základ uvařila Šelmice, Michajlpetrof si dal práci s polívkou, přílohou, omáčkou, zeleninovou oblohou, dezertem a konečnou úpravou stolu.

Kódy pokladů o kterých se zde psalo: GC1EEZ5, GC191QK, GC19D3Z, GCB34B, GCGMAE, GC10YQX, GC11JDD, GCF08B, GCKYGZ, GCBD49, GC1DA5, GC17KET, GC12NM5, GCAA24, GCA4D9, GC2C32, GC17N8T, GC1EQ8V, GC14QY9, GC124W, GC10ZDN, GCXD38, GC1FJAA, GC165XJ, GC18BBH, GCY9EA, GCPDDQ, GCPXN7, GCMD66, GC1B4M0

Autor: Šelmice

Přidat komentář

Komentáře ke článku

• 23:03, 25. 02. 2009

Gibon

Pěkně se to čte. To musel být super výlet.

• 23:07, 26. 02. 2009

DrakMrak

Pěkný moc pěkný :-) škoda, že když sem jezdil do států sem o geokešingu nic nevěděl :-) no ono v tý době myslím ani geokešingu ještě nebylo... ale jinak ses pohybovala zhruba v oblasti kterou znám :-) tak jsi mi dooost připomněla moje cesty měl sem to tam dost probrouzdaný spíš teda Georgii a obě Karolíny. Floridu jen letmo ....

• 23:11, 26. 02. 2009

ještě dodatek :-) jsme proti Američanům hravej národ a to si myslím českýmu geocachingu velmi pomáhá. 10000 keší v republice o tom dost jasně vypovídá a velký procento jsou kvalitní keše s nápadem a pointou... jen tak dál :-)

• 15:27, 27. 02. 2009

mtauf

Já byl v Orlandu a na Miami na podzim, pár kešek jsem si ulovil, ale klepal jsem se přitom jak ratlík. Přeci jenom je v USA ten strach z terorizmu o něco větší než u nás a spatřit mudlu na dohled mohlo znamenat taky návštěvu místního šerifa. Takže jsem se raději orientoval na ty virtuálky (včetně té v KSC).
    Jinak moc hezký článek.

• 00:48, 10. 03. 2009

avizo

Hooodně dobrý. Přečteno jedním dechem a teď se nemohu nadechnout ;o)
    Jen mi uniká podstata am. geoc., když si nelámou hlavy s pořádným listingem. Vlastně to je pro mne v tuto chvíli na českém geoc. to naprosto fascinující a že to někteří autoři zvládají naprosto skvěle!

• 03:37, 31. 03. 2009

oiseau_ca

Autorka clanku vystihla velmi dobre to co si myslim o hre an jihu Spojenych Statu. Chtel bych ale dodat ze situaci je rozdilna na severu a na zapade.

• 10:13, 17. 06. 2017

peter

extremely fascinating continue posting.
    designer italian brands

• 13:24, 11. 10. 2017

Ashar Seo

Your work is great and I value you and bouncing for some more enlightening posts. Much obliged to you for sharing extraordinary data to us.

instaforex ng
    http://instaforex-africa.seowebanalyst.com/2015/07 /21/How-To-Start-Forex-Trading-in.html

• 13:19, 16. 10. 2017

Ashar Seo

I read that Post and got it fine and useful. It would be ideal if you share more like that...

discover more here
    https://medium.com/@AlvaSouza/tips-for-an-independ ent-lifestyle-74a1acdc6ab1

• 07:55, 29. 10. 2017

Reduce Smoking Risk

• 06:55, 30. 10. 2017

Robinjack

• 10:21, 04. 11. 2017

peter

helpful data on subjects that bounty are intrigued on for this great post.Admiring the time and exertion you put into your b!..
    the lending mag medical loans https://thelendingmag.com/medical-loans

• 12:46, 05. 11. 2017

peter

since it matches in color. In fact, it can be difficult to tell the difference between the two. Like gold, silver can be alloyed with other metals to increase its strength and durability. Sterling silver is an alloy that contains a minimum of 92.5% silver. It is usually alloyed with copper, which strengthens the silver while allowing it to be ductile. Other, newer alloys with white metals are also used to help reduce \"firescale\" (unattractive staining that occurs when heating silver and copper alloys) and the patina which can develop over time on copper. Sterling silver usually bears a \"925\" stamp, which indicates that it contains 92.5% pure silver.
    free tour estocolmo http://www.stockholmfreetour.com

• 21:57, 05. 11. 2017

Ashar Seo

In the event that more individuals that compose articles truly fretted about composing awesome substance like you, more perusers would be occupied with their compositions. Much thanks to you for thinking about your substance.

Thomas Paquin

• 21:51, 08. 11. 2017

Ashar Seo

A debt of gratitude is in order for setting aside an ideal opportunity to talk about that, I feel unequivocally about this thus truly like becoming more acquainted with additional on this sort of field. Do you brain upgrading your blog entry with extra understanding? It ought to be truly helpful for every one of us.

Follower Glory And Follower Club

• 11:26, 16. 11. 2017

seo

енонощен ключар http://kluchar.biz/

Přidat komentář

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.
Vaše jméno a e-mail stačí zadat pouze poprvé, systém si pro příště Vaše údaje zapamatuje. Jste-li zaregistrováni v systému Gravatar, bude k vašemu komentáři připojen i obrázek. Pokud je to možné, komentáře prosím pište česky, s diakritikou, děkujeme!